• andreasjohanna

Hur berättade ni?

Hejsan, Ni som är/ska bli unga föräldrar (14-21år)
    hur berättade ni för era föräldrar att ni skulle ha barn?
    hur reagerade dom?
    hur blev relationen till föräldrarana när de fått reda på det?
    hur är/var omständigheterna, bodde ni hemma osv.?

Vill veta eftersom jag precis slutat me ppillerna =)

• Svar på tråden Hur berättade ni?
  • MsBeauty

Jag är 20 år, var 19 när jag var gravid. Jag var gift så det var inte helt oväntat.

Jag sa det när jag var i v. 19/20 eftersom jag ville vänta till efter UL. Sen föddes sonen i v. 24, så de hade inte haft så lång tid på sig att smälta det.

Men mina föräldrar var jätte glada, de gick bara och väntade på att höra att jag var gravid. =)

• dooleys85

Jag var 19 år när jag väntade första barnet hann fylla 20 år.
    Mamma läste det i min blogg, pappa mezzade jag och killens mamma ringde vi.
    Alla blev jätteglada faktiskt.
    Bodde tillsammans med min kille numera make.

• danosani

Jag blev gravid några månader innan min 18-årsdag.
    Berättade för mina och killens föräldrar samma dag eftersom jag skulle opereras dagen efter (denna fick ställas in då det var en livmoderoperation, så vi var "tvungna"). Det var i v 6.

Mina föräldrar blev först upprörda eftersom jag tidigare planerat nån höjdarutbildning direkt efter gymnasiet.. Något som jag i mitt stilla sinne släppt alla tankar på långt innan graviditeten.

Vi båda bodde hemma i början, flyttade ihop efter att vi tagit studenten och sedan föddes vår dotter ett par, tre månader senare.

Jag har kommit SÅ mycket närmare mina föräldrar under den här graviditeten, och då framför allt min mamma. Ingen i vår omgivning är mer till sig över vårt lilla pyre, och ändå var det de som var mest "förfärade" de första veckorna.

• Zozzo87

Jag var 20år då vi fick veta att jag hade blivit gravid...Allt gick på första försöket. Let me tell you:

Vi hade en hund från förr.O förra året i maj startade bebisverkstan. O vi beslutatde att skaffa en hund till...Sagt o gjirt,,så blev det. Mina svärföräldrar blev smått chockade över att vi hade skaffat en hund TILL.Nåjaa en vecka senare fick jag ett plus.Överlyckliga var vi över detta förståss. Frågade sambon vd han tror att det blir för kön. "en av varje" svarade han....Sen började jag må dåligt,,jaaa fyy farao. Berättade åt min mor i v9 kunde inte hålla mig. Hon blev GLAD!!

i v.10+ var jag sjukskriven två dagar från jobbet(vården).Baaara spydde. Så var det en kärringjävel(som hatar unga gör allt för att få bort oss från det där jobbet) som trodde att jag "skolkade" från jobbet å ringde min chef som var på SEMESTER!!!:-O Det var en annan jobbarkompis som ringde mig o berättade vad som hade hänt(hon visste att jag var gravid) Såå hon föreslog att det var dags att berätta. Snacka om att kärringen fick annat att tänka på då hon fick reda på att jag var gravid.

Såå min sambo ringde sin mamma som blev ännu mera CHOCKAD O jag ringde min pappa o han började gråta av lycka...Min svärmor kunde inte sova så bra under två nätter men sen ringde hon alla o sa att hon skulle bli farmor. svärfar tyckte inget som vanligt

Nåjaa i v12+ var det dags för UL.Och jag väntade TVILLINGAR!! Åååhh vilken lycka!!dubbellycka!! Så där kom svärmors tredje chock...*hehe* Visserligen alla förutom vi blev chockade...Hade nästa ställt in mig på två.såå efteråt åkte jag till jobbet för att jobba o visa bilder av dessa småå krabater som jag bar på i min mage i v36+3 födde jag fram två stoooora sötisar

• Zozzo87

Frågade sambon vd han tror att det blir för kön. "en av varje" svarade han....Sen började jag må dåligt,,jaaa fyy farao. Berättade åt min mor i v9 kunde inte hålla mig. Hon blev GLAD!!

Citerar om mig lite:

Frågade sambon efter plusset vad han tror det blir för kön på bebis: "en av varje" svarade han....Straxt efter plusset eller redan före började jag mp doligt,,jaaa fyy farao. Berättade åt min mor i v9 att vi skulle få bebis kunde inte hålla mig. Hon blev GLAD!!

• monsken87

var 20 när jag blev gravid med sonen. stadig ekonomi sambo och bostadsrätt så våra föräldrar blev överlyckliga..men hade vi inte haft stadig ekonomi haft lägenhet och så så hade dom nog ändå blivit glada men oroliga över hur vi hade klarat oss.

• jagfinnspåriktigt

Jag var 15 när jag blev gravid, skulle fylla 16 månaden efter. Bodde med min kille redan då. (är idag 17 år)

Mamma blev glad efter en stund men först fick man höra hur jobbigt det kommer bli osv men hon stöttade mig till slut. Pappa blev glad direkt.

• Fannysmamma

Jag var 17år när jag fick veta att jag var gravid med min äldsta dotter.. var skit rädd att berätta för mamma och pappa då jag och min sambo bara hade varit tillsammans 2 månader...
    (vi är fortfarande tillsammans och har en till dotter nu)

mamma ringde jag bara några dagar senar och sa att jag behöver berätta nåt för dig.. hon sa väl som man brukar jaha vaddå?..
    Sen följde en lång tystnad och harcklande från mig och till sist sa mamma "du är gravid"
    Hon blev både glad och rädd tror jag och gjorde klart för mig ganska omgående att hon tänkte visst stöta mig men att det var mitt barn inte hennes.. vilket jag tycker var bra

pappa skickade jag ett sms till och vägra svara när han ringde så han lämna tillsist ett meddelande på mobilsvaret..
    Han var inte lika glad..
    "Ja du gumman vad har du nu gjort... jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.. " men det tog inte lång tid förens han blev glad..

blev lite långt sorry

• Nummerupplysningen

Jag var 16år när jag blev gravid med sonen och aldrig fått höra nått negativit från min familj om min unga ålder.. Dom tog det väldigt posetivt Och just då bodde jag tillsammans med sonens pappa. Nu väntar jag barn nummer 2 (är 19år) och bor tillsammans med min sambo

• romani princess

Jag var 17 år då jag blev gravid, var då gift sedan 3 månader tillbaka. jag o min man bodde då hos mina föräldrar, de blev glada över det hela. De hjälpte oss att skaffa lägenhet osv,  vi bodde hos föräldrarna till jag var i 6månaden.

STOLT ZIGENARE
Svar på tråden Hur berättade ni?