Jag var 17 år när jag blev gravid och samma dag jag fick veta det så skulle mamma fråga för jag bodde hemma och hon höll på att tvätta.Och när man kom hem satt hon vid köksbordet och sa att hon ville prata lite innan jag skulle göra något annat.Och jag hade redan då på bussen bestämt mig att jag skulle berätta det med en gång.Jag hade känslan av att hon skulle bli arg,vi satt vid bordet och var tysta i några minuter och sedan sa jag att "bli inte arg nu men du skall bli mormor"hon tittade på mig och sa "jag skulle precis fråga det för jag håller på att tvätta dina kläder nämnligen,och det får ni avgöra själva hur ni skall göra" Jag svarade att jag skulle göra abort för jag hade ju precis kommit in på gymnasieskolan som jag hade sökt till..Mamma frågade om jag ville göra abort då? Nej sa jag..och sedan på kvällen när pappa kom hem så berättade jag att han kommer få en VILLA(Bandy lag här hemma) suport till i klubben om några år..Pappa tittade på mig och log och sa att det kommer nog bli bra..
Jag ringde min syster och sa det på telefon och hon blev jätte glad...5 månader senare fick jag veta att jag skulle bli moster igen..Sedan ringde mormor och sa att det skulle bli tillökning i släkten 3 av mina kusiner skulle också ha barn,då berättade jag och syrran för momor att vi väntade också...Hon blev så glad sedan sa hon "ja säger det då mina töser ta hand om varandra för jag blir ju äldre ni vet" så skrattade hon
Gravidteten var lite jobbig för man hade sådan jobbig migrän varje dag så mådde jag illa men jag gick hela min höst termin på skolan i Skara.Sedan fick jag sonen 26 jan 2003 och var hemma hela 2003 sedan började jag skolan igen våren 04.Sedan tog jag studenten 06 jag och sonen bodde hemma i 2 månader innan jag,sonen och pappan flyttade till en tvåa sedan bodde vi där i 3-4 månader sedan tog förhållandet slut...Pappan var jätte gullig när gossen låg i magen men sedan så fort han kom ut så var det för det mesta att jag hade sonen i famnen hela tiden,jag bytte blöja,tog på honom kläder,tvättade mm.Sedan när vi kom till lägenheten samma sak där allt gjorde jag knappt ingen hjälp alls av honom,så det tog slut när Hampus skulle bli 7 månader..Men vi har det jätte bra nu han är ju nu 5 år och går sista hösten/vintern på dagis sedan börjar han sexårsverksamheten han väntar redan och jag är klar med mina studier i vår...
Sedan hoppas man att man kan hitta ett jobb,ny kärlek har man också efter 1 år och 3 månader...men vi bor inte ihop än kanske efter något år..Han skall flytta till ett eget först sedan flytta till oss,,och så hoppas jag att man kan skaffa ett syskon snart också
Frågor skriv gärna