• Anonym (Bebissugen)

Tre eller fyra barn....

Hur stor skillnad är de ekonomiskt att ha tre barn jämfört med fyra barn?
    Jag vill så gärna ha en liten bebis, men just nu hindrar ekonomin de
    Men jag får försöka hålla modet uppe och hoppas de finns mer pengar till övers nästa år eller nånting...känns tråkigt att pengar ska styra allt...

• Svar på tråden Tre eller fyra barn....
  • pumpkinhead

tror inte att det blir så stor skillnad ekonomiskt när allt annat är fixat. ny större bil tex.

• lövet2

Det beror på om ni måste byta bil, bygga ut hemma eller så där. För vår del behövde vi inte köpa någonting nytt, utan vi hade allt redan (vagn, säng, kläder osv). Det fjärde barnbidraget + flerbarnstillägget blev ett välkommet tillskott för oss, och det täckte mer än väl merkostnaderna ...

• Anonym (glader)

Så länge ungarna e små är det väl inte så stor skillnad...men i tonåren =)

Jag vill gärna ha 3, men har funderat en del kring då de blir äldre...vill ju inte leva på knäckebröd då de blir äldre å det ska vara märkeskläder, mobiltelefoner osv =)

• Anonym (Bebissugen)

Stor bil har vi, så de får plats både en och två till
    Däremot är huset litet, funderar på att sälja de och flytta till lägenhet tills vi hittar ett större hus, är ju inte säkert att de är så lätt att sälja detta hus om de dyker upp ett man vill köpa.

Ja mkt grejer har vi, har tre barn varav tvillingar som är över året nu.

Men de är klart...när dom blir större blir de ju en annan typ av kostnader...får se till att bli miljonär tills dess

• Anonym (Bebissugen)

Såg nu på förskringskassans hemsida att man får ut nästan 2000 kr extra i barnbidrag+flerbarntillägg när man har fyra barn jämfört med tre.
    De är ju positivt iaf

Jag ÄLSKAR mina barn och vill ge dom allt, men med allt menar jag inte saker...utan ytrgghet och kärlek. Men de är klart att man måste kunna ge dom matriella saker också

Ibland önskar jag att jag råkade bli gravid..alltså inte planerat...för då skulle de bara vara så

• Anonym (glader)

bäbisar skulle jag vilja ha i massor =)
    Och det har vi råd me!

Men man får ju inte glömma bort att de växer även de ....

• Anonym (Bebissugen)

Usch hur jag stava såg ja nu...sorry

• Lotta71
    Anonym (Bebissugen) skrev 2008-10-17 14:58:48 följande:
    Såg nu på förskringskassans hemsida att man får ut nästan 2000 kr extra i barnbidrag+flerbarntillägg när man har fyra barn jämfört med tre.De är ju positivt iaf Jag ÄLSKAR mina barn och vill ge dom allt, men med allt menar jag inte saker...utan ytrgghet och kärlek. Men de är klart att man måste kunna ge dom matriella saker också Ibland önskar jag att jag råkade bli gravid..alltså inte planerat...för då skulle de bara vara så
    Hur mycket xra får man? Får man 2000 xra lr
    Förutom det vanliga barnbidraget då?
    Vi är oxå sugna på en 4 o håller på att försöka.
    Känns inte som att det ska bli så mycket dyrare med 4, man har ju rättså mycket saker hemma efter dessa 3 redan.
    Daniel-02 Isac-00 Emanuel-98
  • Anonym (Bebissugen)

Ja de vart ju helt tokigt

Men vid tre barn får man totalt 3604 kr och fyra barn 5514 kr

Svar på tråden Tre eller fyra barn....