Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

stödjer ni mördaren?

jag undviker att köpa deras produkter ja men de har även många dotterföretag som bör bojkottas.

• Garageänkan

Det var/är samma sak med Coca Colas mördande reklam i U-länderna. Många fattiga luras tro att Coca Cola är det bästa som finns och det resulterade i att spädbarn matades med denna "fantastiska" dryck i många fattiga länder pga okunskap. Hur det slutade förstår ni säkert själva. Men det är så som multinationella företag marknadsför sig.

• Garageänkan
    Smock skrev 2008-10-17 22:42:49 följande:
    Mer om HIPP här, på s. 35 och framåt www.ibfan.org/english/pdfs/btr04.pdf
    Hmmm... om du verkligen skall följa detdär till punkt och pricka bör du alltså inte inhandla någonting som är tillverkat utan göra allting själv hemma med egna råvaror typ.
    Men många bäckar små...förstås.
  • Garageänkan
    Smock skrev 2008-10-17 22:52:29 följande:
    Garageänkan, jag försöker tänka på vad vad jag handlar, om jag får veta att någon produkt är dålig/omoralisk o.s.v. så undviker jag den, nu har jag fått berättat för mig och läst lite om just HIPP och nestlé därav min bojkott. Men berätta gärna för mig vad mer jag bör undvika, jag är bara tacksam, går det absolut inte att undvika så är det en sak, men är det lätt att undvka som med HIPP och Nestlé så gör jag ju självklart det.
    När jag pluggade i helsingfors blev jag väldigt insatt i bojkotter av diverse företag och fortfarande håller jag bojkott på Neslté, MC Donalds och Coca Cola companys produkter.

Jag skall leta upp en hemsida åt dig om du vill veta mer. Mvh
  • Garageänkan

blivande mamma 24 skrev 2008-10-17 22:58:26 följande:

va e det som nestle har gjort , min internet e seg så ja kan inte kolla på youtube.
    www.nafia.nu/bojkott/
  • Garageänkan
    Obehörig skrev 2008-10-17 23:20:40 följande:
    verkar ju finnas en bunt goda människor här på fl, när jag sökte på nestlé innan jag skrev inlägget så hittade inte mycket om deras ondska.kul att se att det fortfarande finns människor som bryr sig och försöker göra skillnad i den här sjuka världen vi lever i.
    kan säga som så att... det har väl funnits ett hundratal trådar här på FL om olika saker man bör tänka på som tex att inte stödja olika företag och vad man konsumerar osv men de har lagts ner för att skaparna märkte snabbt att FL inte är ett forum som tänkande individer TYDLIGEN undviker (lär ju få en anmälan för detta inlägg ) eftersom kommentarernas nivå låg på denna:

Vaddå bojkotta Coca Cola det är ju GOTT ju
  • Garageänkan

Är det inte ödets ironi att just en MC donalds reklam finns ovanför denna tråd just nu... Propagerar för deras nyttiga val för barn...

• Garageänkan
    Garageänkan skrev 2008-10-17 23:24:33 följande:
    kan säga som så att... det har väl funnits ett hundratal trådar här på FL om olika saker man bör tänka på som tex att inte stödja olika företag och vad man konsumerar osv men de har lagts ner för att skaparna märkte snabbt att FL inte är ett forum som tänkande individer TYDLIGEN undviker (lär ju få en anmälan för detta inlägg ) eftersom kommentarernas nivå låg på denna:Vaddå bojkotta Coca Cola det är ju GOTT ju
    Vad knäppt jag skrev eller inte skrev det hoppade visst iväg där

" skaparna märkte snabbt att FL är ett forum som tänkande individer TYDLIGEN undviker " skall det givetvis stå och inget annat!
  • Garageänkan

Umm Elias skrev 2008-10-17 23:32:41 följande:

Bojkottar ni dessa företag borde ni bojkotta allt från Israel också.
    Orsak?
Svar på tråden stödjer ni mördaren?