Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

stödjer ni mördaren?

Svar på #30
    Lika bra att komma med informationslänkar och dessutom lättlästa och på svenska ... har jag märkt
  • Garageänkan
    NicoleSthlm skrev 2008-10-17 23:38:42 följande:
    Jag får inte ge min son ersättning från varken Hipp eller Nestle, säger någon nu att han inte får äta ersättning från semper, vad gör jag då? Då svälter ju han....
    Om man skall välja så gör ju semper ganska bra saker www.rb.se/foretag/samarbeten/huvudpartners/Pages/semper.aspx
  • Garageänkan

Spicy woman skrev 2008-10-17 23:44:51 följande:

Mcdolnads de är bra. De ser till att det finns Ronald McDolnads hus, så att föräldrar och syskon kan bo tillsammans om en av syskonen är allvarligt sjuka att de måste vara på sjukhus i andra län än de hör hemma.
    Jag blir fortfarande förvånad att folk verkligen tror att McDonken är ett hedersföretag...
  • Garageänkan

Spicy woman skrev 2008-10-17 23:49:06 följande:

Hur mycket tror du det kostar att driva dessa hus? Man betalar ju inget när man bor där.
    Koncernen behöver inte folks slantar vill jag lova.
  • Garageänkan
    PrettyinPink skrev 2008-10-18 00:04:43 följande:
    Jag köper ersättning från Nan. Däremot köper eller äter jag aldrig choklad som KitKats eller After-Eight; glass från Mövenpick, Häagen-Dazs, Hemglass eller Diplom-Is; dryck från Nescafé, Zoegas eller NesTea; eller färdigmat från Lean Cuisine. Eftersom jag är vegetarian besöker jag heller aldrig McDonald's.Självklart gör inte ni Nestlé-bojkottare det heller?
    Nej det gör jag inte.
  • Garageänkan
    NicoleSthlm skrev 2008-10-17 23:58:35 följande:
    Seriöst, sluta tro att allt är en konspiration.....Är det så illa att McDonalds samlar pengar o ser till att familjer kan bo ihop om man har ett barn som är sjukt?Är det så illa att Cola sponsrar diverse ungdomsevents m.m?Är det så illa att vi som inte kan amma ger våra barn ersättning från Nestle, när det är det enda som funkar?Oavsett hur många ni/vi är som tycker illa om dessa företag och vad dom pysslar med utanför sveriges gränser så kommer vi ALDRIG kunna stoppa vad dom håller på med... tyvärr så kan man inte säga "Många bäckar små" i detta sammanhang... Men visst för ens eget samvete så kan man bojkotta...
    Varför tror du Coca Cola sponsrar ungdomsevents mm? Jo för att fler kids ska dricka deras läsk och de tjänar pengar på det.

Jag kunde inte amma min son pga mediciner som jag måste ta på dentiden och fick ge honom Nan som kommer från nestlé för han tålde inte någon annan tillgänglig ersättning ...det var inget val jag KUNDE göra på den tiden men nu när jag kan göra val så väljer jag bort företag som jag VET om att är oetiska.

Man kan kankse inte alltid göra val pga utbudet där man bor osv men visst gör det skillnad. Ju fler som får upp ögonen och börjar rannsaka sina inköp ju bättre blir det.
  • Garageänkan
    PrettyinPink skrev 2008-10-18 00:12:27 följande:
    Tyckte det var komiskt att jag precis såg en stor banner från Nestlés barnmat här på den här sidan. Uppenbarligen håller inte Familjeliv med!
    Mc Donalds med.
  • Garageänkan

Sponsring betyder ju direktreklam för sin produkt osv. Att synas på affischer osv är ju knappast dåligt för företagen. Jag menar vem vet INTE hur en Cola logga eller en Mc donalds loggo ser ut?

• Garageänkan

I någon av länkarna togs det ju upp att föräldrarna i de fattiga länderna inte har råd att skaffa bränslet för att kunna koka det smutsiga vattnet för att sterilisera flaskorna osv.
    Jag vet inte varifrån ni får det att de skulle vara korkade?

• Garageänkan
    Lolilla skrev 2008-10-19 16:29:29 följande:
    Ja när de riktiga argumenten tryter så...
    Förmodligen? Jag tyckte jag läste om rasism också.?
  • Garageänkan
    Lolilla skrev 2008-10-19 20:07:00 följande:
    De har fått hur många chanser som helst att bättra sig och det slutar alltid med brutna avtal. Jag tycker det är så konstigt här på fl... Om nån knäpper en unge på fingrarna är det barnmisshandel och aga, då vrålas det i högan sky. Men att 1 1/2 miljon spädbarn dör årligen är inte så farligt? Bara mitt barn får favvovällingen så?
    Hallå???!!!. Det är ju inte i sverige.
  • Garageänkan
    Steka skrev 2008-10-19 20:19:42 följande:
    Hoppas att ni bojkottar Nestlé inte heller dricker Zoegas eller äter after eight, de är nämligen också producerade av Nestlé.
    Nej det gör jag inte. Hur är det med dig?
  • Garageänkan
    Ablan skrev 2008-10-19 20:53:17 följande:
    bojkottar ni även dessa? L?OrealLancomeThe Body ShopGarnier HelenaRubinstein
    kopiera klistra in?

Vilka är orsakerna till bojkotten på dem? Svälter de ihjäl barn eller?
  • Garageänkan

Nej jag använder/äger ingen av deras produkter så jag kan säga att jag bojkottar dem omedvetet då

• Garageänkan
    Ablan skrev 2008-10-19 21:59:34 följande:
    Svar på #163nja men om du läser listan över vad som ska bojkottas i nestlé bojkotten så inkluderar det även dessa företag.
    Jag vet det. Men inte så hemskt många vet så det är fint om du skriver varför också för att undvika missförstånd i tråden
  • Garageänkan

För mig handlar det iaf inte om att försäka vara någon slags übermänniska som bojkottar allt som någonsin gjort något oetiskt MEN jag försöker undvika de flesta multinationella företag bla Mc Donalds ochOM om jag äter burgare gör jag det hellre någon annanstans tex på Hesburger.
    Kan jag köpa någon annan produkt än just från coca cola company eller nestle o dyl så gör jag det.

Jag läste dessutom om Mc Donalds mobila slakterier, det lät mumsigt.
    De har stora mobila slakterier som åker omkring för att det är billigare och snabbare att slakteriet kommer dit än att transportera alla djuren . De klövar av och tar bort hornen och inälvorna och skinnet sen maler de ner resten i en kvarn och färsen används till burgare.
    Låter riktigt smaskens.

• Garageänkan
    PerG skrev 2008-10-19 22:44:45 följande:
    Men det lär ju inte gälla Sverige i alla fall med mobila slakterier (dock låter tanken god och mer etisk att man slipper transportera djuren till slakterierna!?). Här i Sverige görs ju alla hamburgare i Linköping av Farlo. Och vad gäller din deklaration av innehållet i köttfärs så är det inget unikt för hamburgare på McDonalds... köttfärs är ju mest "skräpköttet".. ;)... fast ben och benmärg m.m. ingår definitivt inte i svenskt (eller europeiskt) kött pga galna kosjukan-risken. Köttfärs = ("rest")-kött + fett
    Jag råkar bo utom sveriges gränser så jag ser inte sverige som jordens medelpunkt Jag ser globalt. Och jag är vegetarian så jag slipper fundera på vad eller inte vad som finns i biffarna
Svar på tråden stödjer ni mördaren?