stödjer ni mördaren?

Spicy woman skrev 2008-10-17 23:44:51 följande:
Spicy woman skrev 2008-10-17 23:49:06 följande:
wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0008/28/mcdonalds.html
Här skaffar de tydligen fler patienter till sina sjukhus...
Sponsring betyder ju direktreklam för sin produkt osv. Att synas på affischer osv är ju knappast dåligt för företagen. Jag menar vem vet INTE hur en Cola logga eller en Mc donalds loggo ser ut?
I någon av länkarna togs det ju upp att föräldrarna i de fattiga länderna inte har råd att skaffa bränslet för att kunna koka det smutsiga vattnet för att sterilisera flaskorna osv.
Jag vet inte varifrån ni får det att de skulle vara korkade?
Jag misstänkte väl det.
Nej jag använder/äger ingen av deras produkter så jag kan säga att jag bojkottar dem omedvetet då
För mig handlar det iaf inte om att försäka vara någon slags übermänniska som bojkottar allt som någonsin gjort något oetiskt MEN jag försöker undvika de flesta multinationella företag bla Mc Donalds ochOM om jag äter burgare gör jag det hellre någon annanstans tex på Hesburger.
Kan jag köpa någon annan produkt än just från coca cola company eller nestle o dyl så gör jag det.
Jag läste dessutom om Mc Donalds mobila slakterier, det lät mumsigt.
De har stora mobila slakterier som åker omkring för att det är billigare och snabbare att slakteriet kommer dit än att transportera alla djuren . De klövar av och tar bort hornen och inälvorna och skinnet sen maler de ner resten i en kvarn och färsen används till burgare.
Låter riktigt smaskens.