• Laisa

Kranial Synostos #4

*Lägger till i favoriter*
    Sofia, bra att det är ordning på dig så du fixar en ny tråd!
    Jessicka, kul att du vill joina oss också... Jag opererade min dotter i maj ifjol, 1½ år gammal och det var det absolut värsta jag gått igenom tror jag. Tyckte det var skitjobbigt men fann ett fantastiskt stöd av folk här på FL som gått igenom samma sak så nu känner man verkligen att man vill ge tillbaka till dom som har det framför sig!
    Förvirrad tvåbarnsmorsa till Emmy 051213 och Tim 071129
  • Laisa
    Undrar också hur det gick för Heidi och Aron idag... Härligt att han verkar gilla mat, va GLAD för det! Min minsting, nu 11 månader, har alltid vägrat äta burkmat och gröt... Först när jag tvärslutade amma tog han välling, men annars skahan äta själv så det blir mkt korv och pasta och grönsaker. Så gläd dig om du får i honom burkmat

Ni som har varit på treårskoll på Sahlgrenska, hur långt innan fick ni kallelse? Emmy blir tre nu i december så jag liksom går och inväntar att vi ska få nån kallelse... För det borde vi väl?
  • Laisa
    Heidi, va skönt att han går uppåt... förstår också att det är en press, hela väntan i sig är en press utan såna inslag! Men heja heja!
    Oroar mig inte direkt för 3 årskollen, funderar inte så mycket över det nu, men det kanske blir om vi får en kallelse... Emmy vägde iaf 3210 och var 50 lång när hon kom till världen, 14 dar innan BF, vaginalt. Annars verkar några av er varit drabbad av kejsarsnitt ser jag!
  • Laisa
    Emmy tog också igen sig med råge, växte med ½ kg i veckan i början och låg två kurvor över standard länge.. Så hon va ingen liten tanig bebbe direkt!
  • Laisa
    Nu har vi fått kallelse till återkoll och datortomografi för emmy, den 7-8 december ska vi ner... Blandade känslor nu! Som jag skrev tidigare har jag inte oroat mig nåt för det men nu när kallelsen kom fick man liksom en liten klump i magen med lite flashbacks... Men de är ju absolut inte samma grej, men ändå...
    Lovali, och andra som varit på 3-årskoll, åkte ni dit båda föräldrar eller bara en? Om ni åkte båda, fick ni ersättning för resa för båda? Vi har ju rätt långt att åka med tåg från Hudik så det vore skönt att vara båda två men inte om man bara får betalt för den ena...
  • Laisa
    Vi ska ha nån slags "inskrivning" mellan 18-20 på söndag den 7... Och sen 8.30 på måndan. Vet inte heller varför dom lagt det så men vi har som sagt så långt att åka så vi måste ändå sova kvar på nåt vis en natt, och på det här viset får vi ju göra det på avdelningen så det är kanske lika bra. Men emmy vill absolut inte åka dit, när Lars sa det idag när kallelsen kom blev hon jätteledsen och ville stanna hemma... så nu måste vi bearbeta henne så hon tycker det ska bli "kul" att åka!!!
  • Laisa
    Jag vet faktiskt inte varför hon blev så, jag var själv inte med. Imorn är det jag som är hemma med barnen så då får jag se vad hon säger. Tror inte at hon minns nåt, hon brukar titta i sitt lilla album på bilderna men då säger hon bara att "här sover jag!" på bilderna där hon är jättesvullen och inte kan se... Men visst kan hon bara få för sig att hon vill vara hemma titt som tätt, rätt som det är kanske hon vill åka dit! Vore kul att ses där men jag förstår att du hoppas ni hunnit hem!
  • Laisa
    Tack för tipset lovali! Har letat upp det inlägget nu, i tråd 3 sidan 12 Men nu har jag det inkopierat i bloggen så jag vet vad som väntar... Ringde ner och hörde mig för lite och tydligen ger dom en "lättare narkos" när man åker så längt så det inte får gå fel, därför ska vi ner redan på söndan... Så Emmy ska sövas lite igen... Usch.
    Vill vi åka ner båda föräldrar så skriver dom intyg åt oss för det också så nu är det upp till sambon hur han vill göra...
  • Laisa
    Saramajorna, då borde du ju få väldigt snart du med, det skiljer ju bara 11 dar på deras treårsdag! Hade ju vart skoj om ni fick samtidigt men så blir det väl nte förstår jag.

Tror också att själva återbesöket där funkar bra att vara själv, jag tycker mycket det ska bli skönt att åka båda två eftersom vi har rätt lång tågresa och blir kvar en natt där. Och sen blir det en liten "kul" grej för emmy att vi åker ner bara vi tre och lämnar lillebror hemma, det händer inte så ofta det nu för tiden! Har försökt hela dan idag att få tag på sjukreseenheten här så dom kan boka tågbiljeter åt mig men det är bara upptaget och upptaget... Bättre lycka imorn...!
  • Laisa

Singletta!!! Jag blir alldeles stum ochchockad!!! Vad är det för neandertalare du har fått på halsen??? Vilka JÄVLAR, ursäkta uttrycket!!!! Som om man inte har nog med funderingar ändå!!! Nä fy fan... Säger som Lovali, skriv ner detta möte och maila claus allt som sades och hur förvirrad du känner dig!! Tycker uppriktigt och verkligen synd om dig för det är en så jobbig sits utan allt extra tjafs!!! Jag tycker det är solklart att du ska operera din son, precis som du skriver, vill man verkligen utsätta honon för en EXTRA utseendemiss om man kan undvika det när du vet att han troligen redan i och med LKG också... Nä KRAM på dig och lycka till med allt!!!

Nykomlingar i tråden, välkomna... Hoppas ni får tröst och svar av alla oss här som gått igenom samma sak som ni är på väg mot.
    Litevi, förstår att du känner dig tvehågsen och förvirrad om dom kallar det ett "gränsfall" men om han skelar en del redan nu och dom tror det blir bättre av det så skulle inte jag tveka... "Lika bra" att göra det nu när han är liten än att man ska få en bedömning när han är 2-3 år att "hoppsan, vi bedömde lite fel förut och måste nu operera" så jag skulle nog göra ingreppet men förstår om du funderar... Lycka till i ditt beslut!

Svar på tråden Kranial Synostos #4