Kranial Synostos #4
Savadi:
Jag gjorde inte CUB-test. Var 34 när Eric föddes.
Folsyra ingick i Mitt val kvinna-tabletterna som jag åt under stora delar av graviditeten, dock ej under de ca 6 veckor när jag mådde som mest illa. Blev värre av tabletterna.
Intressant det här med HUR det opererar, jag frågade inte så mkt innan op. för jag ville inte hör för läskiga detaljer & förklaringar & sedan efteråt har jag inte frågat så mkt heller. Tycker helt klart det är intressant att höra om!
Singletta:
Tyckte inte att Eric hade särskilt tätt mellan ögonen innan op. ens men han var ju så liten så han hann aldrig får de mer säregna dragen som synostosbarn oftast får (jag trodde de alltid fick det, förstår inte vad läkarna menar med att 50% risk att avvikelsne ökar?! det är väl klart utseendet blir mer & mer avvikande ju mer huvudet växer om man har hopvuxna suturer, eller??!). Eric´s ögon var lite sneda, han hade inbuktningar vid tinningarna samt ås i pannan. Inget jätteutmärkande (de som ej visste såg det inte) men allt skulle förvärras när huvudet växte sa dom så jag tvekade inte en sekund att låta operera honom.
Tycker största skillnaden blev att han fick så bred & fin panna.