Kranial Synostos #4
Så var vi hemma igen efter operationen! Och vi har väl både ris & ros till Sahlgrenska.
Själva operationen gick jättebra och han blev jättefin. Det är mer själva eftervården som man hade lite högre förväntningar på tycker jag. Men nu kanske Victor är lite speciell då han tydligen är det enda barn som inte velat ligga ner när de väckte honom ur narkosen!
I söndags när vi kom hem fick Victor över 40 graders feber på natten och eftersom vi var rädda att det var en infektion pga op så åkte vi till Astrid Lindgren med honom. Där blev vi inlagda och han fick göra alla kontroller som finns, inkl nya stickförsök! Men eftersom alla kärl var trasiga så blev det fyra sprutor rakt in i musklerna! Till slut kom de fram till att han nog dragit på sig något virus. Idag har vi varit tillbaka för ytterligare kontroller men det är troligen virus. Tycker bara så synd om honom och hoppas att hans stickfobi går över snart!
Har skrivit ihop vår lilla "historia" i min presentation för de som vill läsa mer.
Jag förstår er som är lite bittra. Vi är också bittra över att de inte upptäckte Victors synostos så att han kunde göra fjäderop. Såååå mycket enklare det hade varit om han hade varit 4 mån och legat still!!!
Lycka till alla ni som har op eller bedömningar framför er! Fråga gärna om ni har några frågor!