• Laisa

Kranial Synostos #4

Lycka till Busbergs mamma....
    Håller md Lovali, sövningen var jobbig då man inte vill visa sig ledsen inför sitt barn (Emmy var ju 1½ år) men man vill bara bryta ihop inimbords... Det kommer bli jobbig väntan med många tankar men som du säger, det går ju bra och är ingen fara men man funderar ändå... Försök att förströ er så gott det går under tiden så det går lite fortare!! Väntan är jobbig ändå... KRAM!
    Förvirrad tvåbarnsmorsa till Emmy 051213 och Tim 071129
  • Laisa
    Va skönt att höra att allt gått bra för er!! Stora kramar...
  • Laisa
    Singletta, har du fått nå svar på ditt mail? Är väldigt nyfiken på reaktionen i göteborg på det du berättat för oss!!

Skönt att allt går så bra Busbergs mamma!! Jag håller helt med dig, barn har en helt fantastisk förmåga att anpassa sig till läget, Emmy som ju var 1½ vid tillfället fann sig helt i ödet att inte kunna se under ett dygn, det var som sagt värre för mig tror jag... När hon väl fick upp en liten liten glipa  var hon så glad och vi fick traska fram och tillbaka i korridoren med henne för hon ville bara titta sig omkring

Sitter just nu på tåg på väg hem ffrån arlanda, har varit i Dubai sen i fredags... Saknar mina troll nåt oerhört så nu vill jag bara komma hem!!!!
  • Laisa
    Heidi, kramar från mig med... Jobbigt att vara så nära och så blir det så avslaget!! Men som sagt, dom gör det bästa för Aron, man får ju tänka på det när känslorna åker bergodalbana...

Angelica, välkommen. Här är en till som inte upptäcktes i tid, på oss upptäckte inget förrän Emmy var 1 år, och hon opererades först vid 1½. Vi ska ner bnästa helg för treårskoll och datortomografi, så vi missar varann med en vecka...!
  • Laisa
    Sara, vi har inte varit dit än... Åker på söndag och ska ha datortomografin på måndag morgon. Så tisdag när jag är hemma igen kan jag berätta hur vår dag var!
    Men Lovali har varit där, om du kikar i min blogg "Från ovetande till operation" så finns hennes beskrivning av dagen där... Kanske lättare än att bläddra tillbaka X trådar som jag gjorde för att hitta inlägget
  • Laisa
    Tjingeling!
    Nu är vi tillbaka efter återkontroll 3 år på Sahlgrenska. emmy var fantastiskt duktig hela tiden, det blir ju rätt tråkigt för en treåring att först åka tåg 6 timmar, sen sitta på ett sjukhus hela dan och vänta vänta vänta.... och sen sex timmar på tåg hem igen. Men allt gick bra och röntgenbilderna var fina och inga problem, så Tarnow tyckte inte ens han behövde träffa oss?! Man kan ju tycka lite fisförnämt att han kunde offra en minut på oss när vi åka 6 timmar, men huvudsaken var ju att allt var bra... Vi gjorde vår CT på morgonen vid 9 så vi fick svar på e.m halv tre innan vi fick gå därifrån. Vi hann inte med att göra just nå kul sen, eftersom tåget hem gick 16.42 så jag bara hängde i Nordstan och shoppade

Hoppas det går bra för saramajorna idag på återkoll!

Angelica, jag var också in och kollade dina bilder. Söt kille! Men som do andra säger, det är ganska tydligt på honom så det är verkligen anmärkningsvärt att man inte upptäckt det tidigare!

Kul (eller hur man ska se det) för er här i tråden som ska dit samtidigt nu!!
  • Laisa
    Vi kommer också få en kallelse om två år, så det verkar va rutin. Tror inte heller jag hörde nåt om det förrän nu n'är vi var ner.

Skönt att det gick bra för er också Saramajorna, och att Valle såg det hela som en hisnande karusell
  • Laisa
    Men GRATTIS Sofia, va skönt för er att få den  bekräftelsen!!!! Även om det som sagt inte hjälper er nu så kanske det hjälper nån annan i framtiden!! Superbra gjort!!!

Heidi, va skönt för er med Aron också!! Att ha n gått upp i vikt nu och att du inte känner dig lika stresad!! Man behöver ingen extra stress så här innan jul
  • Laisa
    Heidi, va trist att Aron blivit sjuk och förlorat lite hull igen... Men ni har ju en stund på er nu att komma ikapp!

Vi har fått resor och uppehälle betalt i Göteborg varje gång vi varit dit, jag bor I Hudiksvall, Gävleborgs län. Jag tror våra första röntgen bilder dom gjorde här i stan skickades till Uppsala (tydligen opererar dom där också?) men då dom inte kunde tyda plåtarna rätt (man bor ju i ett klåpar län) utan trodde att TVÅ sömmar vuxit ihop och inte en, så skickades vi till Sahlgrenska och sen gjordes allt där även om detr BARA var en söm som vuxit ihop (saggittal). Men kanske är det "tack vare"  felbedömningen av plåtarna som vi så lättvindigt hamnade i Göteborg och det är jag väldigt tacksam för!
  • Laisa
    Vill också ta tillfället i akt och önska er alla en riktigt God Jul!!!
    KRAM på er!!!
  • Laisa
    Gott nytt år önskar jag er alla också!!! Hoppas alla får vara friska imorn så ni kan fira såsom ni planerat!!!
    Vi hölrs nästa år, KRAM från glada Hudik....!
  • Laisa
    Sajf, klart du kan ringa och höra, dom är så bra att ha att göra med där och har full förståelse att man undrar och blir känslosam... Jag minns när vi var där och man bara gick och bet sig i läppen för att inte grina inför Emmy, när en av sköterskorna sa till mig "vi finns här för er föräldrar också om det behövs" och jag bara stod och storbölade mot henne axel en stund (Emmy var inte där just då som tur var) men dom var verkligen sååå bra att ta hand även om oss!! Så ring du...

Önskar också lycka till åt alla er som har det i snar framtidframför er...!

KRAM
  • Laisa
    Lycka till hos läkaren idag, After eight... Jag vet hur du känner, för oss var det också först på ettårskollen som allt rullade igång. Om din son har ett platt bakhuvud tror jag dock absolut inte han "lider" av saggittal synostos, det brukar kännetecknas med att huvudet växer bakåt istället för åt sidorna. I så fall har sömmen bak möjligen vuxit igen, men det är vanligare osm du säger att dom har legat mycket på rygg. en kompis till mig fick göra röntgen av skallen då huvudet var platt bak, men det var ingenting, bara att hon legat på rygg. Det växte till sig.

Du får berätta sen hur det gick...
Svar på tråden Kranial Synostos #4