• sajf1

Kranial Synostos #4

Ja stort lycka till Busbergs mamma!Allt kommer at gå och bli kanonbra!Vi tog det oxå bättre än väntat,för hans skull.Men visst har man gråtit emellanåt och DET ÄR HELT OKEJ....kram på er så hoppas vi att höra från er snart!

• sajf1

Halloj! Jag säger det samma,skönt att allt gick bra!O att det inte var sååå hemskt som ni trott busbergs mamma.kram o hoppas tillfrisknandet går fort!

Här i Norrköping snöar det inte idag,inte än så länge iallafall..

Singletta,vilket sjukhus har ni då?Det var väl ni som råkat ut för dom där konstiga åsikterna?

• sajf1

Är det bara 1 vecka kvar nu Heidi?Vad fort det går...
    Hur går det med vikten då?

Ett tips återigen om ni ska till GB:ta med egna vhs filmer om ni vill se,deras gick inte titta på,men det fanns vcideo o den utnyttjade jag som sov kvar där....kram

• sajf1

Ja välkommen AngelicaK,här hjälps vi åt att stötta varandra o försöka svara på frågor osv..tacka vet jag med att den finns!

Nää Heidi...vad tråkigt,men när blir det då?Har ni ingen aning,sen att det blir DS gör kanske inget om dom har bättre resurser där?Hur tänker du o hur mår du?Stackars...ni behöver väl int åka hem?Många kramar från oss!!!!!!

• sajf1

Hej tjejer!Hur är det med er?Nåt nytt från nån?

Vi tycker Zigges fjäder syns mycket igen på ena sidan...den syntes ju tydligt sen försvann det lite men nu är det så alla tänker på det,ska lägga in en bild vid nåt tillfälle när jag tömt kameran...
    Det var ju ingen fara sa dom men vet inte,jag tycker nog att formen är lite plattare på den sidan men hoppas att allt är som det ska,det kanske är fram o tillbaka,vad säger ni som op med fjädrar?

Tråkigt med inställda op...så surt som sagt man vill bara få det överstökat...tiden går...fort men än har vi några månader kvar till våran nästa....

Angelica?Du har inga bilder på Oskar eller vill du inte lägga ut han här?I så fall har jag full förståelse för det!Man är ju nyfiken,hellst före o efter,det är så kul o se alla lyckade resultat!Ni får nog en ny tid snart hoppas jag,jag håller tummarna på det!kram/sussi med Zigge

• sajf1

Jo Heidi!
    Vi var på återkollen o då sa dom att det var ok men sen försvann den lite(den har synts hela tiden som den skulle kunna enl dom)men den står ut på bara ena sidan o nu står den ut så man känner att det bara är tunt tunt skinnlager över fjädern,nästan som den trycks ut,så är inte formen riktigt lika rund på den sidan o då är frågan om det är pga att den inte suttit som den ska?Andra ser det nog inte o det är inget vi är oroliga för att det ska se konstigt ut sen eller så...men man undrar ju över allt...

Kul o hamna där samtidigt!

• sajf1

Vad söt han är Angelica!
    Som jag sagt tidigare,jag tycker jag rätt som det är ser barn som ser ut så,som våra men man går ju inte direkt fram o säger det,även om man har god lust att fråga om dom kollat upp det....
    Men jag tittade på bilder på våran,nu upptäcktes ju det när han var 1 månad på bvc(tur som vi hade)men det syns tydligt väldigt tidigt men det är ju för man vet vad man ska titta efter o sett några med det här...innan har man ju inte ens hört om det här.
    Själv har jag mer en gärna pratat om det här på Öppna förskolan,(fröknarna) o den som vill veta, för folk ska få veta att det existerar....
    Vår "fröken" berättade om Zigge för en tjej o sammanförde oss så hon fick fråga om op o så iom deras barn skulle ev få op in en shunt...(det känns ju som en värre op)har inte träffat henne än om hur det gick,om dom skulle behöva eller ej,men kul att va till hjälp!

• sajf1

Nä jag vet...min chef klippte en vars son op i somras,en kompis granne osv ...

Hm omedvetet ser jag kanter i huvudet o konstiga former på andras barn...måste sluta leta....
    Nån mer som lider av denna åkomma?

Hur ofta väger ni Aron nu?Har ni så ni själva kan göra det?Nu är det väl skönt att det inte är lika stressigt eller känner du det i alla fall?
    Det är ju lugnt,ni har ju tid på er...kram

• sajf1

Hej o välkommen nikas!

Gu va kul ,grattis sofiaD!Min farbror hade faktiskt lagt märke till det i aftonbladet,bra kämpat,det är ju inte alla som har orken att gå vidare med sånt där!

• sajf1

Vad trist shanti...men snart är han uppe igen ska du se...

Vi har fått allt betalt av vårt landsting,östgötland-norrköping:resa,boende på hotell,mat,både nu och när vi var på Ks i stockholm.Men som sagt det är olika beroende på landsting tror jag...

• sajf1

Då passar jag o Zigge på att önska ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Hoppas ni alla får ett kanonår trots ni/vi har tråkiga op framför oss,och för en del är dom ett minne blott!
    Men jag ser positivt o framåt!!!!!Lycka till allihopa!!!!!Sussi o Zigge

• sajf1

Hallå alla!
    Nu behöver jag uppdatering!

Hur mår ni o alla barn?
    När ska ni op för det är väl den här månaden,men i slutet va, har jag för mig?

Fasen shanti att det ska krångla för er men det löser sig,vi ser framåt med tummarna i kramp för eran skull!!!Det är ett tag kvar o vi hoppas han har varit sjuk så det räcker o viktkurvan pekar uppåt igen...
    Varför matvägrar barn?Det har ju hållit på ett tag nu,men vissa kanske bara är envisa eller?
    Snutten...förstår inte sitt eget bästa..kram

Annars tyckte man nyss det var lång tid kvar för oss men snart har dom här 2 mån dragit förbi o det är våran tur...
    Man kommer säkert få lite ångest o minnas tillbaka(dock gick det ju väldigt bra),men samtidigt längtar vi att få det överstökat så man kan gå vidare utan att tänka på det....
    Det är som sagt aldrig roligt att behöva op sitt barn även om vi tror det kommer gå som smort som sist men ni vet ju...känslorna

Den här gången blir säkert svårare iom han är större o fattar BETYDLIGT mer vad som gör ont osv(sprutor)o slangar blir det väl med(o han är riktigt stark)
    Till er som får göra stora op,samt flera op...jag känner med er...jag förstår att det måste kännas jobbigt...men vad gör man inte för sitt barn?Det är ju det bästa man har o man gör ju allt för dom o deras framtid,eller hur?

Det här blev jättelångt men jag blev lite känslosam o ville skriva av mig lite....kram på er

• sajf1

Jo en sjukt dum fråga kanske men tror ni man kan ringa o höra när dom tror op blir,o kan man påverka om man har önskemål?Annars går han först o vi tar den tid vi får,nån som vet?

• sajf1

Hej after eight!
    På oss reagerade Bvc på att hans huvud växte mycket på kort tid,så omfånget kan man ju inte göra bedömning på kanske.Men jag skulle se till o få en remiss o kolla vad det beror på självklart!Men det kan ju visa sig på olika sätt....(att sömmarna har slutit sig alltså)

Jag är ingen läkare så....men ingen här har legat i riskzon för nån utvecklingsstörning,tror jag eller?Tjejer?
    Det är mer utseendet man opererar för...
    Läs som sagt brochyren på TS sidan.

Svar på tråden Kranial Synostos #4