• Twixie

Ni som började med välling tidigt, när började ni?

Frågade BVC när äldsta var 4 mån varför det finns gröt från 4 mån men vällingen är från 6 mån då innehållet i princip är detsamma. Samma saker, vara i annan ordning av de första. Hennes svar var att man inte rekommenderar välling förrän från 6 mån just för att man inte vill att barn som ammas inte ska börja med nappflaska för tidigt då många barn sedan föredrar flaska framför tutte. Därför menade hon att vi som gett nappflaska från det att sonen var en vecka kunde börja så smått med välling istället för gröt. Jag frågade då sonen inte alls gillade gröt. Så äldsta var 5 mån när vi började och yngsta var 4,5 mån när vi började med välling. Yngsta gillar dock inte smaken av välling så vi har fått lägga ned det (Han gillar inte gröt heller...).

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
  • Twixie

Syth - Risvälling är också stoppande men om du har lite typ messmör eller annat som är lättande för magen tycker jag att det funkar kanon. Äter/dricker han välling många gånger så har jag det inte alla gånger. Är det bara en gång per dag så har jag haft i det om han i övrigt ätit "tjockande" mat.

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
Svar på tråden Ni som började med välling tidigt, när började ni?