• Tinzu

Vad ska man tvätta sig med innan operation?

Jag ska opereras snart och ska duscha dagen före och på morgonen sen samma dag som operationen. Jag har läst en massa om någonting som heter Hibiscrub, är det något man kan köpa? och vart isf? det står inget i mina papper att man måste tvätta sig med det, det står bara att man ska tvätta sig.

om någon vet så tackar jag och bockar för svaret redan nu

• Svar på tråden Vad ska man tvätta sig med innan operation?
  • Me o Mike

Står det ingenting så kan du tvätta dig som vanligt, med vanlig duschkräm!

• Jennisita

jg köpte mina tvättsaker på apoteket minns inte vad de hette men säg att du skall opereras så vet de direkt!

• Jennisita

j eller så som överstående skrev..:)
    Är du jätte osäker så ring och hör med sjuksköterskan.

• Anonym

Tror faktiskt det räcker att du duschar vanligt, dom använder ju "starkare" grejor på dig sen på det området du ska opereras på.

• 3xE

Hibiscrub köper du nog på apoteket. Obs det e oerhört viktigt att du använder det med tanke på bakterier.

• Tinzu

Hibiscrub it is! då ska jag ta och köpa det jag vill ju vara på den säkra sidan så

• Me o Mike

Jag har gjort 2 snitt och en abort, och jag har inte behövt ha något annat än vanlig duschkräm.

3xE skrev 2008-10-18 20:40:00 följande:
    Hibiscrub köper du nog på apoteket. Obs det e oerhört viktigt att du använder det med tanke på bakterier.
  • 3xE

Det finns nått som heter sjukhussjukan som man kan få ifall man inte är helt ren innan operation.

• 3xE

jag har för mig att när mamma fick det så vägrade operationssåret läka sig. Kan se ifall det står nått på hemsidan OMIM läkarnas egna bibel.

Svar på tråden Vad ska man tvätta sig med innan operation?