• Anonym (:-()

Hur är det nu, finns det någon kräm som kan göra ens bristningar mindre synliga?

Hej! Hade precis börjat acceptera mina bristningar på magen sedan gravideteterna med mina 2 barn, när jag såg att jag även fått ("färska") bristingar på låret . Men hur är det nu, finns det krämer eller behandlingar som kan minska dessa bristningar, eller göra de mindre synliga. Jag gjorde inget med de bristningar jag fått under graviditeterna, men känner nu att jag inte vill ha synliga bristningar "överallt".

Så vad kan man göra åt dem?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur är det nu, finns det någon kräm som kan göra ens bristningar mindre synliga?
  • Anonym

Eftersom bristningar är något hormonellt så går de tyvärr inte att göra något för att minska dem.
    De bleks med tiden och blir mindre synliga på de viset.

• Anonym (:-()

Då var det som jag ändå misstänkte då, dock "hör man" ju att det ska finnas krämer som ska göra undervärk med dessa bristningar. Men det kanske inte är någonting annat än falsk marknadsföring???

Någon annan som vet?

• Joelbitar

Falsk marknadsföring, det finns absolut ingenting man kan göra för att förhindra bristningar det är en fysiologisk process som är genetiskt betingad. Om man kan hudens uppbyggnad är det löjligt att ens påstå att det skulle gå att förhindra med hjälp av någonting som appliceras externt. För övrigt förstår jag inte varför det är lagligt att sälja saker under falskt flagg men det är en annan diskussion...

Hade din mamma mycket bristningar?

Anonym ( ) skrev 2008-10-19 09:29:07 följande:

Då var det som jag ändå misstänkte då, dock "hör man" ju att det ska finnas krämer som ska göra undervärk med dessa bristningar. Men det kanske inte är någonting annat än falsk marknadsföring??? Någon annan som vet?
  • Anonym

Anonym ( ) skrev 2008-10-19 09:29:07 följande:

Då var det som jag ändå misstänkte då, dock "hör man" ju att det ska finnas krämer som ska göra undervärk med dessa bristningar. Men det kanske inte är någonting annat än falsk marknadsföring??? Någon annan som vet?
    nej kära vän. ag köpte en gån en "kur" av detta slag (hos en riktig plastikkirurg som borde kunna sin sak). Hon visade papper på forkning hit och dit, tester till höver och vänster. det enda det gav mig var en tom plånbok samt sårig hy.

även testat laser. gav ytterst lite resultat, och skulel ag fortsätta att behandla alla bruistningar så skule jag fått pugna ut med ENORMT mkt pengar med tanke på att en lasebehandlign av EN bristning gick på flera hundra, och det behövdes många behandlignar för at tman överhuvudtaget skule börja se et tlitet resutlat. Om man ens såg något alls, det verkade bara funka lite ibland.
  • Anonym

men de tär möjligt att man förbättrat lasermetoden, du kan ju ringa runt till lite plastikkirurger och kolla. Men iingen behandlign jag själv rekomenderar.

• Diva

Fast alla bristningar kan inte var ahormonella. Jag har ärr av bristningar sen jag var barn, jag var överviktig.
    Tror dock som andra säger att det är err ärr som måste få blekas med tiden. tyvärr.

• Wiva

Jag säger bara såhär... Prova Nivea my silhouette!!!!!! Sen får alla säga vad dom vill! Den funkar! Jag har själv massa (djupa) bristningar efter mina två graviditeter... PROVA DEN!!

• Joelbitar

Produkten du nämner hävdar öka kollagenproduktionen i huden vilket är hundraprocentigt trams, skulle den göra det skulle en av biverkningarna vara knölig hud på grund av ojämnt upptag. Vidare vägrar Nivea att släppa sin "bevisning" offentligt vilket styrker min uppfattning att det är samma skräp som all annan mirakelmedicin.
    Du kan lika gärna be till Gud, smörja in läpparna med acetylsalicylsyra eller kasta saxar ute i skogen för att lindra/bota/behandla dina bristningar, jag garanterar att det har samma effekt som alla andra produkter som påstår sig ha effekt tillsammans!

Wiva skrev 2008-10-19 10:01:21 följande:
    Jag säger bara såhär... Prova Nivea my silhouette!!!!!! Sen får alla säga vad dom vill! Den funkar! Jag har själv massa (djupa) bristningar efter mina två graviditeter... PROVA DEN!!
  • Anonym
    Joelbitar skrev 2008-10-19 10:37:52 följande:
    Produkten du nämner hävdar öka kollagenproduktionen i huden vilket är hundraprocentigt trams, skulle den göra det skulle en av biverkningarna vara knölig hud på grund av ojämnt upptag. Vidare vägrar Nivea att släppa sin "bevisning" offentligt vilket styrker min uppfattning att det är samma skräp som all annan mirakelmedicin.Du kan lika gärna be till Gud, smörja in läpparna med acetylsalicylsyra eller kasta saxar ute i skogen för att lindra/bota/behandla dina bristningar, jag garanterar att det har samma effekt som alla andra produkter som påstår sig ha effekt tillsammans!
    E du utbildad inom hudområdet? I så fall vill du vara snäll att läsa igenom detta? Jag har haft kontakt med dom och dom verkade seriösa. Dom sa även att bristningarna inte kommer försvinna bara minska och hur mycket e svårt att säga det e beroende från person till person. Men om du kan din sak får du gärna läsa och se vad du tror. Jag har inte hittat så mycket info nämligen

www.tindramedicinskhudvard.se/

Gå in på kemiska peelingar och lär dermaha lactoserum
Svar på tråden Hur är det nu, finns det någon kräm som kan göra ens bristningar mindre synliga?