Bra sovställning?
ja det är bedrövligt..sover inte heller bra.. aldrig en hel natt nuförtiden.. Senaste tiden har jag börjat gå upp vid 3 tiden och promenerar runt i lägenheten och tar något att äta. Är dödstrött men har svårt att hitta ställningar som är bra och har enormt ont i ryggen.
Iaf så brukar jag sitta halvsittande. Har ca 8 kuddar i sängen så man kan få till det rätt ok ibland och halvligga liksom. Då kommer inte halsbrännan så lätt och man mår inte dåligt av att klämma pulsådern eller nåt sånt. Men det kan vara svårt att somna i denna ställning.
Sen brukar jag lägga en ganska platt kudde under magen så den får stöd om man ligger på sidan. Inte en sladdrig fjäder kudde utan en sån där härlig mjuk dun-kudde med lite motstånd i. För annars hänger ju magen i luften och det kan töja och dra på ovansidan. Kännas obehagligt helt enkelt.
Sen kan man ligga på sidan med 5 kuddar under överkroppen så att man kommer upp lite med huvud och överkropp. Det brukar gå en stund. Då får man också mer stöd för magen eftersom man kommer upp lite med överkroppen och kan lägga magen på en kudde också. För vissa kanske det inte går men jag tycker det är rätt ok.