Winsor Pilates, pallar ni?
Jag klara inte alla övningar i början utav de övningar som var med i skivorna man fick via tv-shop nu. Efter 2 månader kan jag göra så gått som alla som den första kvinnan visar, alltså inte de modifierade. Fast t ex neck-pull klarar jag inte av om jag inte lägger armarna i kors över bröstet. Fixar mig inte upp om jag har händerna bakom huvudet.
Har även lite svårt med den där övningen där på slutet innan sälen. Där man ska sträcka ut sig med en hand på golvet vet någon vilken jag talar om?? Den går lite bättre nu, i början satt jag bara och försökte lyfta ens en millimeter från golvet men det ville inte funka.
Så den här övningen som kommer efter "the can-can" tror jag. Då man sitter upprätt, lutar sig bakåt på sina händer och lyfter upp bena och ska göra cirkelrörelser med benen. Jag klarar inte att ha raka ben utan har lite böjda då funkar den.
Så ja, inte är det så där superenkelt att fixa alla utan vidare. Som sagt, 2 månader har jag hållt på, kanske snart 3 till och med och jag klarar de flesta så som de verkligen ska utföras. Så är det någon enstaka som jag kör lite modifierat.