• DaCiss

Winsor Pilates, pallar ni?

Jag klara inte alla övningar i början utav de övningar som var med i skivorna man fick via tv-shop nu. Efter 2 månader kan jag göra så gått som alla som den första kvinnan visar, alltså inte de modifierade. Fast t ex neck-pull klarar jag inte av om jag inte lägger armarna i kors över bröstet. Fixar mig inte upp om jag har händerna bakom huvudet.

Har även lite svårt med den där övningen där på slutet innan sälen. Där man ska sträcka ut sig med en hand på golvet vet någon vilken jag talar om?? Den går lite bättre nu, i början satt jag bara och försökte lyfta ens en millimeter från golvet men det ville inte funka.

Så den här övningen som kommer efter "the can-can" tror jag. Då man sitter upprätt, lutar sig bakåt på sina händer och lyfter upp bena och ska göra cirkelrörelser med benen. Jag klarar inte att ha raka ben utan har lite böjda då funkar den.

Så ja, inte är det så där superenkelt att fixa alla utan vidare. Som sagt, 2 månader har jag hållt på, kanske snart 3 till och med och jag klarar de flesta så som de verkligen ska utföras. Så är det någon enstaka som jag kör lite modifierat.

• DaCiss

Jätte bra förklarat pofsan! Skulle vart profsan ju Tack för dom! Ska tillföra dem till passet imorgon!

• DaCiss

Jag tycker med pilates är jätte bra, passar mig perfekt. Annars är jag lite sur över kläderna. Fattar inte varför det är så stora hopp från storlek 44 till 46? Jag har ett par byxor av samma märke, ett i 46 och ett i 44. 46 får jag av mig UTAN att öppna knapp eller dragkedja, såpass lösa är dom! Och 44 tycker jag spänner lite obehagligt då jag har dem på. Jag är således en liten 45 nuförtiden. Inga byxor i den storleken.. Men ok, inte så farligt då jag ska ner ännu mer

Jag tycker om skivan absolute oriental. Inte nu för att man lätt kan jobba i samma takt me den peppar bra för mig i alla fall

• DaCiss

Glass:

Jag kände också bara på utsidan och insidan om låren typ, inte i rumpan men är säker på att det gör gott där med

Gick just och kollade i spegeln och döm min förtjusning!! Min rumpa är så len! Hittade ingen cellulit och jag har tidigare haft väl synliga sådana på rumpan fast jag varit totalt avslappnad. Den har sett ut som en apelsin med andra ord. Men inte nu! Helt len, till och med då jag spände till skinkorna såg det jätte fint ut Och den hängde inte vidare mycket numer heller!

Jag är så lycklig.. Jah får aldrig sluta med det här, då förlåter jag inte mig själv! Jag har hållt på nu i 2-3 månader kan jag tillföra. Övningarna jag gjort för rumpa och lår är den längre versionen av side-kick-series som finns i accelerated body sculpting. Idag tillförde jag även buns och thigs grejen som pofsan skrivit om

• DaCiss

Vilken självförtroende booster

• DaCiss

Jag gör varannan dag jo! Pilates har jätte bra övningar för just mage! Och det är inte som vanliga sitt-ups. Jag är inte heller en traditionell sitt-ups mänska

• DaCiss

Vad kul att kunna inspirera någon fru Andersson!

Jasminen: Jag har också nån gång känt i nedre delen av ryggen/strålat ner i ena benet. Kanske det är från övningarna om man legat lite snett eller nått? Jag vet inte, men jag hade foglossning med båda barna så det kanske har nått med saken att göra då man tränar bäckenet och det kanske är lite löst i fogarna än (4 månader sen sista barnet föddes).

• DaCiss

Jasminen: Det var ju så lite så!

• DaCiss

Mumu:

Det kan ju vara att du sträcker den konstigt, men samtidigt skulle jag bara gissa att det är en tillfällighet att det uppstått samtidigt som du börjat träna. Men visst, det kan ju ha ett samband alltid.

Förra året stavgångade jag rätt mycket och ofta. Mitt i allt fick jag väldiga problem med foten. Det visade sig att jag hade för platt fot så den belastades hårt och och snett och det resultera i smärtan och inflammationen jag hade.

Jag vet inte, om det håller i sig kanske du skulle gå och låta den undersökas? De skulle kunna remittera dig vidare till en fysioterapeut som skulle kunna räkna ut hurdan sorts belastning som gett upphov till smärtan (så gjorde dom med mig). Då skulle du ju veta vad det är som orsakat det och hur du kan åtgärda det. Kan ju vara nån liten grej bara att du håller foten lite "fel" bara.

• DaCiss

AJAJ.. dagen efter rump-träningen tog det riktigt riktigt ONT ju! Men tänk vad knäpp man är. Jag vart jätte lycklig för att jag hade muskelvärk i rumpan Haha... lite kvar än idag, 2 dagar efter alltså. Men sedvanligt tränade jag igen. Får se hur det känns imorgon då *aj*

Svar på tråden Winsor Pilates, pallar ni?