• MaRiKa H

Winsor Pilates, pallar ni?

Har nu Winsor Pilates hemma! Tänkte köra igång med det å springa några gånger i veckan.... Trött på att gnälla om övervikten å sen inte göra nåt åt det....

NU till frågan....

Satte in filmen å tänkte att det skulle vara lätt som en plätt... I filmen visar två tjejer å en kille hur man gör samt att det är en tjej som visar övningarna på ett lättare sätt. Är ni med?
    Jag tänker lite överlägset att: å Vad bra! Då kan jag visa filmen för morsan, så kan hon göra dom lite lättare övningarna...
    Jo, just det! Vem var det som låg å flåsade som en vet inte vad å klarade knappt dom "enkla" övningarna.... Jo, JAG!!!!

Har varit vig en gång tiden men nu är det ju skrattretande hur stel jag är....

Är ni många där ute som grejar det här?

Känner prestationsångesten komma krypandes...

• Svar på tråden Winsor Pilates, pallar ni?
  • MaRiKa H

Nån som tillslut lyckats med övningarna? Tror jag sträckte varenda muskel när jag testade... Särskilt rumpan...
    Mina ben flänger ju runt som orytmiska propellrar!

• MaRiKa H

Tzachi: En slags form yoga (lättare å omgjord) men typ. Man använder iallafall nästan bara magmusklerna för att forma resten av kroppen... är du med?
    Eller är det jag som missuppfattat allt?

Jag har iallafall ännu inte kommit igång....
    Men snart.... snart....

• MaRiKa H

Livrädd med stil: Tänk om man själv kunde vara så duktig! Själv stirrar jag bara på filmen utan att trycka på "play"...

• MaRiKa H

mammab: Du kan ju alltid köra pilates hemma med!

• MaRiKa H

jo, har kommit igång... hoppas jag.... springer varannan dag å kör pilates varannan... Ni som kör pilates varje dag: Hur orkar ni? Får ni inte träningsvärk? Själv kan jag knappt röra mig dagen efter.... Det kanske bara jag som är så fruktansvärt otränad.... eller?

Tror mig iallafall redan se resultat.... Magen har ju inte varit sig lik efter förlossningen, men nu känner jag hoppet.... Killen sa idag att han tyckte att min mage var fiiin!

• MaRiKa H

Trynträ: nä, jag tycker också att det är såååå tråkigt! Men träning där jag nästan avlider av en puls på 500 å nersvettade kläder får mig bara att må dåligt, usch så jobbigt! Men sååå effektivt!

• MaRiKa H

*Asg* jo, lite svettig blir man ju... bara för att jag blir sååå förbannad när jag ligger å försöker sträcka - rulla - hålla ut - sträcka igen..... Men om jag är på gymmet ex å kör nåt pass, då blir jag dyblöt å känner mig fruktansvärd. Står där i mina för taighta, noppriga tränings byxor som åker ner på halva a*slet å tappar balansen å tar fyllesteg... Då undrar jag vad jag gör där bland alla super hippa tränings freaks!
    Väljer då hellre å frysa (läs svettas) i mitt eget vardagsrum....

• MaRiKa H

nelly 1 : Har inte testat några andra program än det på tv shop... Det programmet funkar alldeles utmärkt för mig

Har kört varannan dag i 2 veckor å folk börjar redan kommentera att dom tycker jag gått ner i vikt om magen! Bara det att jag fått lite muskler som håller in allt bara.....

• MaRiKa H

nelly 1 : Jo det tror jag (är inte super proffs på detta med pilates) Men det måste ju vara som du säger jhu...

• MaRiKa H

Hjälp mig!!

Har helt tappat motivationen....

Är nu så lat att jag inte ens orkar sätta Dvd´n i spelaren....
    Hittar alltid på massa andra saker att göra men sitter samtidigt å drömmer om mina fin fina lår å min super slimmade mage.... Å min hållning ska vi inte ens nämna här.... förfärligt hur jag sitter å står....

Fram med positiva resultat!
    ex. nån som kommit i ett par gamla tighta jeans? Vecken på magen som bara försvann?
    Byxorna som endast kan användas med skärp numera?

GE mig!!!!!

• MaRiKa H

DaCiss:

Å vad skönt å höra! Har själv en sån på 7 månader å börjat tvivla på om jag någonsin kommer komma i mina älskade jeans!

Då är jhu du ett levande bevis!

• MaRiKa H

Pallas:
    Det låter för bra för att vara sant!

Måste sätta igång nu! Särskilt om man kan få tillbaka sin fjortis rumpa!

• MaRiKa H

Måste ju bara säga att alla här är så duktiga!!! *eloge till er*

Själv slappar jag som tusan, händer då å då att jag slänger mig ner på golvet i nåt impulsivt ryck. Det leder ju dock inte till några vältrimmade resultat. Men måste ju säga att jag tycker om å läsa om vad ni andra åstakommer!

kämpa på!!!!

Svar på tråden Winsor Pilates, pallar ni?