Världskrig - varje dag
Min 16-åriga dotter tål inte att man säger till henne något. Jag menar verkligen ingenting. Jag ska skita i hur det går i skolan - det är hennes liv! JAg ska inte lägga mej i om hon har jacka eller inte när det är 5 grader varmt (!), jag ska inte lägga mej någonting. Frågar jag om läxor är det henns ensak.
- Du vet att jag jag går igång när du frågar om sånt! säger hon.
Är det normalt?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-05 17:46
Krigen fortsätter...
Tack för alla svar! Det är gott att få. Man känner sig ensam som tonårsmamma ibland. Trots att både pappan och bonuspappan finns aktivt med i bilden, är det ju jag som mamma som får mest skit av dottern.
Jag tycker att jag genom åren (problemen började när hon gick i sjuan) försökt med alla metoder för att få henne att greppa tillvaron (ffa läxa och skola): tjat, ignorering, "litat" på att hon klarat sig själv - vilket hon alltså inte gjort, peppat när något funkat för att stärka henne... Inget har funkat.
Emellan krigen är hon en urgo´unge, social, verbal, insiktsfull.
Annars är hon dryg, diva-aktig, tar inte tag i någonting i tillvaron utom utseende och kompisar (som är jättetrevliga!!).
Jag har ont i magen varje dag, då jag bara går och vänar på utbrotten - för de kommer. Hon mår ju inte bra själv - det säger hon. HOn är ständigt stressad -men vet inte varför.
Nu ska vi på EVK-samtal i skolan - igen! Har också kontaktat kommunen för att få framförallt stöd för oss som föräldrar. Ska dit om en vecka - hoppas det ger något.