• Esa

Får ont i ryggen när jag sover. Någon som har samma problem som jag?

Vaknar på natten och har jätteont i ryggen. Har inte ont på dagen så jag kan inte förstå varför det blir så på natten när man ligger i sängen och sover?? Någon mer som har som jag eller någon som vet vad det kan bero på och vad man kan göra åt det. Vaknar säkert 10 gånger på natten och vrider och vänder på mig för att det gör ont. Det gör ont mest på sidorna av ryggen. Tacksam för många svar.

• Svar på tråden Får ont i ryggen när jag sover. Någon som har samma problem som jag?
  • Esa

Jag har varit ute och kollat lite nu och det är många som har skrivit att det beror på att den extra tyngden som bebis och fostervatten utgör ligger och trycker på och därför får man ont. Någon skrev att man kan testa att ligga på sidan med en kudde eller täcke mellan knäna för att avlasta. Vet inte hur detta skulle gå till för min del för jag vrider på mig väldigt ofta. Får väl prova.

• Esa

Då är det alltså många som har samma problem. Det jag oroar mig för är hur man ska orka arbeta heltid när man inte får sova om nätterna och samtidigt vara gravid...

• Esa

Mitt ryggont blev bättre när jag började på vattengympa. Nu när vi har juluppehåll så har ryggontet kommit tillbaka. Hoppas det blir bättre sen när gympan drar igång igen...

Svar på tråden Får ont i ryggen när jag sover. Någon som har samma problem som jag?