Odd?
Vad tycker ni om namnet Odd?
Har fastnat för det, tycker det låter bra i munnen.
Dessutom passar det ihop med min dotters namn, Lydia.
Vad får ni för vibbar av namnet Odd?
Vad tycker ni om namnet Odd?
Har fastnat för det, tycker det låter bra i munnen.
Dessutom passar det ihop med min dotters namn, Lydia.
Vad får ni för vibbar av namnet Odd?
Eh, konstig!! Hahaha!
Alltså det betyder konstig på engelska, nej jag tycker inte du ska döpa ditt barn till det, det vore taskigt. (Men då bor jag själv i ett engelskspråkigt land så jag reagerar nog lite extra.)
Min man har en jobbarkompis som heter Odd och visst tycker jag att det är lite odd. Han får nog höra det också...
Jo jag vet att det betyder konstig på engelska. Fast vi bor ju i Sverige.
Odd är ett av de vanligaste manliga namnen i Norge. Tycker det är fint.
Fast det är ju tråkigt om det uppfattas som mitt barn skulle vara ja.. odd
Det första jag tänkte på var också konstig / udda... Så jag tycker inte att det är så fint namn.
Okej jag visste inte att det var ett vanligt namn, har aldrig hört det förut! Men själv skulle jag inte döpa mitt namn till ett namn som betydde nått konstigt på engelska eftersom det är nått man får leva med. Men som sagt, jag bor ju i ett engelskspråkigt land så jag kanske reagerar lite mer på det.
odd är ett fint norskt namn men där är det inte helt ovanligt att det kombineras med ett annat namn ex Odd-Geir...
Som sagt fint namn , men å andra sidan inte så konstigt att jag tycker det då jag har halva släkten uppe i Sortland
Men det är väl inte så otroligt att din son kanske skulle vilja åka utomlands och då kanske det inte är så kul att heta odd? Jag skulle iaf inte vilja göra det mot någon...
Näe, gör inte så mot ditt barn. Finns ju så många fina pojknamn.