Odd?
Vad tycker ni om namnet Odd?
Har fastnat för det, tycker det låter bra i munnen.
Dessutom passar det ihop med min dotters namn, Lydia.
Vad får ni för vibbar av namnet Odd?
Vad tycker ni om namnet Odd?
Har fastnat för det, tycker det låter bra i munnen.
Dessutom passar det ihop med min dotters namn, Lydia.
Vad får ni för vibbar av namnet Odd?
Så.
Det är taskigt att döpa sitt barn till Dick också? Men det är ju ett engelskt ord som betyder snopp. Namnet är ju engelsk det också.
Kommer alltid finnas namn som betyder olika saker på olika språk.
Men tack för era synpunkter. Jag tänker ändå överväga namnet .-)
jag tycker att det är jättefint, ni får väl slänga in något mer neutralt andranamn han kan använda sig av utomlands om han skulle vilja det. Undrar hur det gått för alla Gun genom åren när de åkt utomlands...:D
Tycker att Odd är ett fint namn. För övrigt så hette min morfar Odd Ivar, var från Lofoten i Norge.
Jag tycker Odd ar jattefint, men vi har skrattat jattemycket at det eftersom min man ar nya zeelandsk Odd, Ask och Urban tyckte jag vara barm skulle kunna heta
Jag tycker att namnet är fint... Skulle dock inte välja det till min pojke just med anledning av vad det betyder på engelska. Även om vi bor i Sverige så lever vi så internationellt och engelska är ju ändå världsspråket nummer 1!
Blir ju inte så kul om han ska presentera sig i England..
Typiskt FLare som tycker att "udda" är något fult ! .. Gillar namnet !!
Jag tycker inte det är fint men man ska själv välja ett namn som man gillar! lycka till
Det betyder inte konstig på engelska, det betyder udda eller avvikande. Är det så smart att döpa ett barn till?
Okej om syrran hette Molly istället då skulle det ju ha varit en kul grej
Men jag fattar inte vem som svarar på en tråd från 2008?? Var hittar man ens dem?
Nu har ni kastat upp den till förstasidan och fått mig att ödsla min dyrbara tid. Gaaahh...
Haha. Jag surfar via mobilen och såg inte att den var gammal. Kanske det blev en Odd iaf?