• Boothwalker

    Retrovagnstråden 13

    Välkommen till Retrovagnstråden!


     Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.


    Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller än tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla i vår blogg www.retrovagn.blogspot.com där har vi lagt in en del tips.


    Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.


    OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 13
  • Boothwalker

    Den gamlatråden (nr 12) försvann i Bermudas triangel och istället för att vänta och hoppas på att den skulle dyka upp bestämdes det att en ny skulle startas. Välkomna alla trogna. =)


    Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • Tessax

    Ja var fasiken har den tagit vägen? Tänk om inte folk hittar hit nu då? Vi får underhålla den så att den ligger bland de översta i "senaste tråd-listan".

  • Boothwalker

    Jag har tänkt skriva ut till folks gästböcker. Men skulle behöva frivilliga. De ni vet brukar hänga här, lämna typ detta meddelande i deras gästbok såvida ingen annan hann före:

    Den gamla tråden (nr 12) försvann i Bermudas triangel och istället för att vänta och hoppas på att den skulle dyka upp bestämdes det att en ny skulle startas. Välkomna alla trogna. =)
    Retrovagnstråden 13

    Men lämna inte i för mångas fr då räknas det som spam...


    Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • Boothwalker

    Ok. Man måste skicka riktiga länkar i gästböcker...

    Den gamla tråden (nr 12) försvann i Bermudas triangel och istället för att vänta och hoppas på att den skulle dyka upp bestämdes det att en ny skulle startas. Välkomna alla trogna. =)
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m37472751.html


    Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • MizzS

    hmm, satt och undrade nu hela kvällen vad som hänt med förra tråden. phu, hittade hit igen

  • Tessax

    Tror iofs att de flesta hittar hit bara man håller igång tråden i listan...


    Boothwalker skrev 2008-10-20 18:55:48 följande:
    Jag har tänkt skriva ut till folks gästböcker. Men skulle behöva frivilliga. De ni vet brukar hänga här, lämna typ detta meddelande i deras gästbok såvida ingen annan hann före:Den gamla tråden (nr 12) försvann i Bermudas triangel och istället för att vänta och hoppas på att den skulle dyka upp bestämdes det att en ny skulle startas. Välkomna alla trogna. =)Retrovagnstråden 13Men lämna inte i för mångas fr då räknas det som spam...
  • Lokatt

    jaha, nu har Boothwalker blivit avständ för spam när hon försöker hjälpa till! hon är tillbaka imorgon skrev hon

    snälla om alla skriver i två gästböker var som ni kommer på så har alla snart hittat hit

  • Swinghunny

    Tänkte väl!!  har försökt komma in länge nu!!  Gaaah tappade nästan hoppet!!  Nåja,  jag blev sååå ledsen idag när jag tittade i ett fotoalbum från när jag var liten (på det ljuva 80-talet)....Nåja, iallafall så hittade jag en bild på några dockvagnar som jag hade ett svagt minne av att jag ägt.   Dom är nu spårlöst försvunna sedan första flytten när jag var ca 5-6 år. Tänkte lägga in en bild på dom iallafall.

    Det är dom två röd och den vit/röd randiga docksulkyn jag menar. Den gula har jag kvar (den körde jag runt med min nyfödda lillebror i vid några tillfällen...)
    Den röda längst till vänster är en 70-tals Brio, den gula som jag har kvar är en emmaljunga och den röda längst till höger är en Emmaljunga sent 60-tal ser det ut som Framför den sistnämnda (bakom den stora svarta krukan) står en docksulky/paraplysulky som har röd/vit-randigt tyg. Den är också borta!
    Varken mamma eller pappa vet var dom tog vägen! *snyft* 


    Life is like a rollercoaster!
Svar på tråden Retrovagnstråden 13