• Bebis 2007

Min 1 vecka gamla dotter sover så mycket...

Hur mycket är det normalt att en nyfödd bebis sover? Vår dotter sover i princip hela tiden då hon inte äter eller vi byter på henne. Hon kan vara vaken 1 eller 2 timmar i sträck ibland, men oftast sover hon - vaknar - bajsar - äter - somar igen. Hon sover oftas 3-4h i sträck.

Är det helt normalt, jag blir ju så noijig

• Svar på tråden Min 1 vecka gamla dotter sover så mycket...
  • Suri

Å, vad skönt att höra att det är fler nyflöddingar som sover. Här har du en till. Tror att det är vanligt.

• ElinOlsson

Helt normalt!
    De kan sova hur mkt som helst när de är nyfödda.

• karsu

Jag tycker det låter helt normalt. Vår lille parvel sov mest hela tiden han också i början. Vaken korta stunder bara.

• Solskensmor

Hallå, bebisar gör så...

• Freja och Alvin

om jag inte har helt fel nu så tror jag ca 17 timmar per dygn är normalt!

• PippiLottan

oj våran son sov faktiskt jämt. Så fort man la han i vagnen, så fort han fick sitta i famnen, så fort han satt i bilen, åt, låg på golvet osv.

våran dotter sov i princip aldrig.

Båda är friska normala barn

• MissGoodie

Kan tala om att min dotter sov mellan 20-23 timmar per dygn tills hon var säkert 1 månad...

• Älsko

våran dotter var caken samanlaft kanske 30 min per dag och sov resten tillomed när vi bött blöja :) så det är helt normalt

• mysungarna

Bebis 2007 skrev 2008-10-20 18:46:43 följande:

Hur mycket är det normalt att en nyfödd bebis sover? Vår dotter sover i princip hela tiden då hon inte äter eller vi byter på henne. Hon kan vara vaken 1 eller 2 timmar i sträck ibland, men oftast sover hon - vaknar - bajsar - äter - somar igen. Hon sover oftas 3-4h i sträck.Är det helt normalt, jag blir ju så noijig
    Det är normalt att en nyfödd sover mest hela dygnet, bara är vaken och äter.
    De 3 första veckorna sover de flesta bebisar mest hela tiden, efter det brukar dom visa "sitt rätta jag".
    Så har du tur så fortsätter bebisen att bara äta och sova och bara vara vaken omkring 30-60 minuter när det är matdags och blöjbyte.
    Annars kan det likaväl bli en som är vaken och skriker (ev kolik) mest hela tiden, men det ska vi väl inte hoppas.
    Lycka till med din lilla bebis.
    Min minsta är 3 veckor nu och fortfarande äter och sover hon bara, men kinkar lite emellanåt bara.
  • millanmy

små nyföddisar brukar sova så mycket, det e helt normalt. de blir piggare med tiden:)

• Naggan

Vår dotter är 2 1/2 vecka och är väldigt vaken. Hon kan vara vaken 4 timmar i sträck, lite jobbigt. Jag hinner inte med så mycket annat på dagarna. Så njut. =)

Svar på tråden Min 1 vecka gamla dotter sover så mycket...