• SarahA

Handla tidigt till bebis

Jag är visserligen bara i vecka 4+3,
    men skadar ju inte att fråga nu ;)

Det är ju enormt mycket som ska köpas innan barnet är fött,
    och en dyr kostnad om man skulle köpa allt månaden innan BF.
    Så vad är värt att köpa tidigt och när tycker ni att man kan börja shoppa?

• Svar på tråden Handla tidigt till bebis
  • SarahA

när ska man typ köpa vagn?

• SarahA

jo jag kommer nog inte vänta så länge med sånt, för även om jag köpt vagn och ngt skulle hända barnet så är de inte hela världen, jag kommer ju bli gravid nån gång igen förhoppningsvis och då kan sakerna användas då ist

• SarahA

Ja okej, jo som lina822 säger, jag hade ju blivit minst lika ledsen om jag fick MF när jag köpt barngrejer eller om jag inte hunnit köpa det. Grejerna i sig är ju inget sorgligt.

Förmodligen kommer jag börja shoppa när jag är i vecka 13-14.
    Då är ju risken inte lika stor även om något kan hända ändå.

• SarahA

Fry: Jo jag förstår att det måste vara påfrestande om de var så långt gångna och kanske inrett rummet etc.
    Jag kommer inte ta ut något i förväg och inreda efter barnets behov i ett tidigt stadie, jag kommer bra förbereda mig med grejer som behövs, slänga in det i garderoben och plocka fram det när jag behöver dem.

• SarahA

Jo jag har ju inte barn sen innan så jag är ju helt nervig nu och tror att jag ändå säkert kommer få MF :(
    Men jag försöker inte tänka så trots allt, det är ju bättre att oroa sig så lite som möjligt.

Jag kommer inte berätta för nära och bekanta än, så jag köper ju inte en stor vagn och ställer i vardagsrummet än ;)

Svar på tråden Handla tidigt till bebis