Inlägg från: startatsyskonverkstad |Visa alla inlägg
  • startatsyskonverkstad

Handla tidigt till bebis

När vi väntade vår son satte vi in pengar på ett konto varje månad från dess att vi testade plus. Det var skönt att inte behöva betala allt där på slutet. Vagn beställde vi ganska tidigt, kanske runt vecka 25, för det tar ett tag innan den kommer om man har speciella önskemål. Sista månaden gjorde vi sedan i ordning det mesta med hans sovhörna och införskaffade en del kläder och annat som vi skulle komma att behöva. Jag mådde väldigt bra under min graviditet så det funkade, men annars hade det nog varit bra att börja lite tidigare.

Lycka till och grattis till graviditeten!
  • startatsyskonverkstad

Ang. köp av ny eller begagnad barnvagn. Vi köpte en ny vagn till vår son, men i efterhand kan jag känna att jag lika gärna kunnat haft en begagnad som första och sen köpt en ny istället. Det var så himla svårt att egentligen veta vad man önskade, att köpa vagn var en djungel tyckte jag. Efter hand har jag upptäckt finesser som jag skulle haft, men som jag inte hade koll på innan. Visserligen kan jag ju sälja vår och köpa ny nu, men jag är väl lite för lat för det.

Svar på tråden Handla tidigt till bebis