Inlägg från: SaraSara |Visa alla inlägg
  • SaraSara

Handla tidigt till bebis

Jag var iväg ganska tdigt och kollade ut alla saker som vi behövde köpa. bestämde barnvagn, spjälsäng och skötbord. Då dessa var de egentligen enda stora kostnaderna så kunde vi sedan spara undan pengar och köpa dessa saker när det närmade sig.
    Vi bor väldigt tårngt och ville inte ha grejerna hemma allt för tidigt. Barnvagnen beställde vi när det va ca 10 veckor kvar, då köpte vi även skötbord och säng efterom de hade kommit på rea så ville vi passa på.
    Kläder köpte jag i stort sett inget av, för det storshoppade min mamma :) Man har ju vissa förmåner när man kommer med första barnbarnet ;)

Känndes som att det var just dessa tre grejer som v behövde ha direkt från början när man kommer hem från bb. Förutom kläder har vi inte behövt köpa så mycket mer nu heller (hon är 5,5, veckor). En babysitter köpte vi när hon var två veckor.
    Annars är det bara sånt där som blöjor, nappflaskor mm som vi köpt.

• SaraSara

och tiden går väldigt långsamt på slutet av graviditeten, så orda inte allt för tidigt. Du kommer behöva något att underhålla dig med de sista veckorna, och då blir man väldigt bebisfixerad (jag iaf) och är helt ointresserad av saker som inte är bebis-relaterade :)

Svar på tråden Handla tidigt till bebis