Handla tidigt till bebis
Vi ville vänta tills efter rutin-UL med att handla något.
Då hade jag sett en barnvagn före tt jättebra pris på Blocket en eller två veckor innan UL men kände att det var för tidigt. Men dagen efter UL kollade jag igen, och den fanns kvar till sänkt pris, så då köpte vi den! Så i vecka 19 köpte vi barnvagn och bilbarnstol, utöver det har vi fortfarande inte köpt något, nu är jag i vecka 23.
Har dock börjar kolla på spjälsäng och skötbord... kläder väntar vi nog lite med. Tror vi kommer få en hel del också.
Men jag känner ingen panik, vi har gott om tid på oss!
Vi funderade också på en helt ny vagn först, att få en helt fräsch, få välja färg osv. Men sen när vi kollade i butiker och jämförde priser så kändes det vanisnningt! Vagnar säljs på Blocket som bara har använts några få månader och är jättefräscha, till flera tusen kronor lägre pris. Väntar man och håller koll så kan man säkert ändå få den färg man vill ha.
Så så blev det för oss. Vi köpte ett paket med sitt/liggvagn, bilbarnstol med adapter, åkpåse, skötväska och ett litet parasoll för 4000 kr där varje del hade använts i ca 3 månader och såg helt oanvänt ut och köpts från butik för 11000 kr för mindre än ett år sen.