• teha

Handla tidigt till bebis

Med dottern började vi handla lite smått strax efter rutinul. Banvagnen köpte vi då eftersom det var kampanjpris just då. Den här graviditeten har vi redan köpt barnvagn, är i v.17 nu. Har även köpt en babykorg.

Min kusin förlorade sin bebis i v.20 och en annan nära kompis förlorade bebisen i magen i v.35 så jag har också varit med om förlust och sorg av bebisar. Men detta hindrar inte mig att köpa saker redan nu, saker kan hända när barnet bara är några dygn gammal. Det kan alltså ske hela tiden. Jag tycker inte man ska gå och oroa sig för att något ska hända. Händer det så blir ju inte sorgen mindre för att man inte har köpt saker. Jag tror att det kan vara en liten terapi efteråt, att få plocka bort bebisens ev.grejer. Men alla hanterar ju sorgen olika, så man kan ju inte veta hur man själv eller andra kommer att reagera om man skulle förlora bebisen.

****Carpe diem quam minimum credula postero**
  • teha
    dreamers skrev 2008-10-21 14:28:32 följande:
    Själv så har jag köpt massa bebis saker trots att jag ej fått ett + än ... bara för att jag inte kunnat motstå...... tycker ni det är dumt av mig att göra så???
    Man gör ju precis som man känner för själv. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att köpa grejer innan man plussat, man vet aldrig hur lång tid det tar att bli gravid. För oss tog det  2,5 år innan vi blev gravida med syskon....
    ****Carpe diem quam minimum credula postero**
Svar på tråden Handla tidigt till bebis