Måla om trappan vit?
Hejsan!
Letar efter någon som har målat om sin trappa vit.
E ni nöjda, bilder osv..?
Hejhej
Hejsan!
Letar efter någon som har målat om sin trappa vit.
E ni nöjda, bilder osv..?
Hejhej
AnneSophie har gjort det och det är så fint www.familjeliv.se/Forum-5-87/m24060646.html
Har tyvärr ingen bild, men vi har gjort det. Blev jättefint och framförallt ljust!
Lojjs:
Hoppas det är okej att jag lånar din tråd lite
Vi är också sugna på att måla våran trappa vit.
Vad för slags färg ska man använda?
Och hur bra håller färgen, vi har en massa hundar och katter med vassa klor;-P
En såndär trapp har jag med, fast inget på stegen.
Vill också ha den vit! Har furupanel i taket också som också ska bli vitt och dubbeldörrar som är i mörkt mörkt brun och även dessa ska bli.....vita!
Men efter en fönsterommålning märkte jag hur mycket JOBB det är!
Slipa slipa slipa slipa......och 100 lager färg!
no problem! :)
Oj oj oj va fint det har blivit!
Blir bara mer taggad att måla om.
Blir det mkt slitage på trappan?
O till en annan fråga ,,, ca pris,färg etc?
Har nyss målat om vår fula furutrappa och det var rakt ut sagt skitjobbigt! Behövde måla 4 ggr, gick nog 4 liter färg.
Köpte mattor i hårdplast på micostep.se
Jag tyckte också det var SKITjobbigt, ångrade mig bara den när jag hade börjat och insett det.. men då var det bara att fortsätta Man kunde ju inte sitta normalt på något sätt medans man målade och det var väldigt pilligt. Tror min drog mer än fyra liter.
Ska man ha riktigt slitstark färg, ska man satsa på en båt lack som heter toplack, finns i vitt...
Vad den kostar vet jag inte, men det finns ju lite varstans, o det var iaf för oss väl spenderade pengar, då jag har hundar, katter o 3 barn, som alltid kommit stövlande upp för trappen med skor o grus..
Ett litet tips för er som inte börjat ännu, är att investera i en varmluftspistol, spar både tid osv när man bara värmer den gamla färgen o tar skrapan där man värmt, inte ansträngande, eller tidsödande, tvärtom..
Mvh M G
Vi ska måla vår trapp på lörag och de i färgaffären och vår målare sa att man ska ha golvfärg, så det har vi köpt.