• Lojjs

Måla om trappan vit?

Hejsan!

Letar efter någon som har målat om sin trappa vit.
    E ni nöjda, bilder osv..?

Hejhej

• Svar på tråden Måla om trappan vit?
  • saltflingan

Vi har målat trappan vit, jättefint och ljust. MEN det blir till att dammsuga den varannan dag. ALLT syns, och vi har 3 katter också som hårar ner.

• luttelin

Hade oxå tänkt måla om vår trapp.. är som första bilden, med öppna trappsteg men utan matta på stegen.
    Kruxet är att vi har två trappor.... en upp och en ner till gillestugan. Funderar på om man ska börja med trappen upp (går från hall & upp) då vi ändå hade tänkt renovera hallen i samma veva och ta trappen till gillestugan då vi renoverar den.

Har hört massor med olika bud angående vilken färg man ska använda. Några tycker det blir för halt med lackfärg på stegen och har blandat ut färgen med lite sand...

• killotjejmamma

jag tror inte det är någon höjdare att hålla sand i färgen, tror det blir svårare att hålla den ren då¨men det är min teori

• saltflingan

Fråga i färgaffären om vilken färg ni ska ha så får ni rätt.

• Lojjs

Callina: betsade ni på trappstegen?
    Ser jätte fint ut,, ska nog gör samma som du.
    Har en stor druffs till hund så det e nog ingen ide att måla trappan i helvit!

• Callina

Lojjs: nej, på själva steget ligger nålfilten kvar faktiskt, så det som är brunt är alltså inte bets

• MillionStars

Vi ska också måla trappen vit Har en furutrappa nu som är lackad med klarlack... Frågan är bara vad man ska ha för halkskydd i trappen?! Med en gubbe som nästan trillat ner flera gånger, och en liten son som börjar gå så småningom så behövs det något, men jag tycker det mesta är så fuuuult. tips?

• stina84

Skitsnyggt med vita trappor, men en fråga bara... Det är väl inte så praktiskt med tanke på att all skit syns?

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Callina: Jag gillade starkt det ni hade gjort med eran trappa! Den är vit fast trappstegen är det inte, snygg kombination och mer praktiskt Ska följa ditt exempel när vi gör om källartrappen Vad har ni målat trappstegen med om man får fråga?

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Viewsonic

Har ingen bild (gammal bostad)

Hade furutrappa, målade om vit. Sååå mkt bättre.

Apropå skit: tvätta rent... tänk när smutsen inte syns, nästan äckligare. Tänk på alla dörrar och lister, de är också vita (i allmänhet).

dator heter det. datOR...
Svar på tråden Måla om trappan vit?