Måla om trappan vit?
Hejsan!
Letar efter någon som har målat om sin trappa vit.
E ni nöjda, bilder osv..?
Hejhej
Hejsan!
Letar efter någon som har målat om sin trappa vit.
E ni nöjda, bilder osv..?
Hejhej
Tänkte måla den snarare grå med vita räcken då jag sett vita trappor hos folk som inte har så mycket djur som oss och deras ser ofta väldigt skitiga ut....
Blir nog att vi betsar trappstegen o vit runt om ,, ja hoppas ni fattar!
Har en berner hund så det känns inte som stegen passar till honom of dom ska va vita :=) då e dom inte så vita o släta sen efter några ggr...
Sand i färgen är iofs en smaksak, men det är inte svårare att hålla rent än något annat, remsorna ni talar om är svårare att hålla rena i jämförelse..
Idéen med sand i färgen är även det från båt sidan.. Då de blandar sand i färgen för att däcken inte ska vara lika hala när de blir blöta..
Vad det gäller slitstyrka är båtfärg, typ toplack den härdigaste av de som finns att köpa, därav vårt val, då vi vet att våra golv utsätts lite extra mot vad vanligt är...
Mvh M G
Den är dammtorr efter 2 timmar vid vanlig inomhustemp, övermålningsbar efter 8 timmar, så det tar ingen jättelång tid för den att torka...
Det är båtlackfärg, vid namn toplack.. Tillverkare är International..
Detta pga att mina föräldrar har hållits med segelbåtar, o de rådde oss till detta...
Mvh M G
Jag har tänkt tanken om att ha såndär fuskfårull på trappstegen, så nätt som möjligt.
Alla - vuxna som barn, halkar i vår trapp.
Lite sand känns bara som att det kommer bli skrapsår, remsa hade kunnat vara något, matta blir nog också halt.
Lite grått fårull till vit trappa är nog himla fint!
Skönt att gå på det också när man ska ner en kall morgon...
När det har gått 5 år eller något sånt så kan man ju alltid dra bort tyget och göra någon annan lösning, då är ju barnen lite större också.
Det ska jag lägga på minnet!
Ett rent praktiskt tips: Måla varannat steg först så blir du inte "fast" på en våning under torktiden.
Vi har sånna remsor från ikea, och i vår trapp blev det ett lyft för hur den ser ut. men sen har vi en täckt trapp, så det är mycket vitt, så de svarta remsorna bröt av lite. .