Inlägg från: Norea |Visa alla inlägg
  • Norea

byta syllar..

har besiktigat ett 70-tals hus idag och på den ena gaveln var det för mycket fukt i syllarna. Vad jag undrar är om ni som gjort det bott i huset medans de bytar dem? Hur gick det? Varför gör de ibland på insidan och ibland på utsidan? väljer man själv? Hur lång tid tog det ungefär? Priset?
    Nån som vet någon bra firma i Malmö-Skåne?

ska man begära att säljaren går ner i pris med lika mycket som det kostar eller ska man dela på det?

• Svar på tråden byta syllar..
  • Norea

oj, fast det låter ju helt annorlunda än hur man går tillväga med vårt hus...

• Norea

ok. problemet här är att vi vet inte riktigt vad det kostar med syllbytet så om vi ska begära avdrag vet vi inte med hur mycket.

• Norea

vet faktiskt inte om man kan göra så. han kan ju välja att om priset blir för dyrt för honom, vägra betala. och då får vi återkalla köpet. och det måste man göra nu, inte sen.

• Norea

mäklaren vet jag inte om jag litar på. hon vill ju ha sin provision, och om priset går ner får hon mindre betalt.. men jag har ju inte så mycket annat val. hittar ingen info på nätet om tillvägagångssätt.

• Norea

har ringt ett företag som inte svarar. hoppas de ringer tillbaka snart. hittar inga andra företag.

Svar på tråden byta syllar..