Inlägg från: bisektris |Visa alla inlägg
  • bisektris

Brukar du handla på Lidl?:)

Eftersom jag oftast undviker hel- och halvfabrikat så minskar det urvalet något, för mig, på Lidl.
    Men blöjor, frukt och en del specerier köper jag där.

Jag gjorde dock bort mig här om dagen, när jag faktiskt köpte deras lasagne för att vi hade en strssig dag och inte skulle hinna laga mat. Det gör jag inte om. Jag har aldrig varit med om något så flottigt i hela mitt liv. Lasagnen fullkomligen simmade i orangefärgat flott.

• bisektris
    Milki skrev 2008-10-22 10:21:05 följande:
    Jag brukar också köpa blöjor där......och våtservetter. Vad tråkigt att du blev missnöjd med lasagnen:(
    Ja, det var synd, för priset var som hittat.
  • bisektris

Egentligen spelar det inte mig så stor roll om Lidl har produkter som passar mig eller inte. I och med att de öppnade intill Willy's här för ett år sen så drar jag fördel av deras prissättning genom den väldigt tydliga konkurrensen i stället.

• bisektris
    marvillo skrev 2008-10-22 10:27:25 följande:
    Jag skulle aldrig i mitt liv sätta min fot i den affären..Deras personpolitik är nog den värsta jag har hört talas om och ge dom något bidrag skulle aldrig finnas i min värld.
    Jag känner butikschefen på butiken här och där fungerar det bra i alla fall. De har ett liknande system som McDonald's, men bra mycket bättre betalt. Sen kan det dock säkerligen variera från butik till butik också.
  • bisektris
    Pallas skrev 2008-10-22 10:31:48 följande:
    På något sätt måste jag ju protestera mot de hutlösa priserna i andra affärer. Mjölk för halva priset, billig ost och billiga grönsaker smäller högt på vår lista. Då kan vi lägga pengarna som blir över på att köpa krav- och rättvisemärkt i andra affärer, för att på så sätt göra en markering i det avseendet.
    Då tänker vi ungefär lika.
  • bisektris
    Ejin skrev 2008-10-22 10:37:45 följande:
    får man fråga vad det är för exclusiva varor du handlar som inte finns+??? ja förutom chark varor... finns ju ingen chark tyvärr...
    Alla vet väl att Arlas hushållsost för 54 kr kg inte smakar i närheten så bra som Arlas hushållsot för 74 kr kg.

Svar på tråden Brukar du handla på Lidl?:)