• Ejin

Brukar du handla på Lidl?:)

jag jobbar där....

• Ejin

de finns endel krav o rättvisemärkt på lidl nu mer oxå faktiskt....

• Ejin
    Linda1976 skrev 2008-10-22 10:35:50 följande:
    Nej, jag har högre krav än så. Deras utbud är pinsamt.
    får man fråga vad det är för exclusiva varor du handlar som inte finns+??? ja förutom chark varor... finns ju ingen chark tyvärr...
  • Ejin
    bisektris skrev 2008-10-22 10:39:01 följande:
    Alla vet väl att Arlas hushållsost för 54 kr kg inte smakar i närheten så bra som Arlas hushållsot för 74 kr kg.
    hehehe.... så e de ju....
  • Ejin
    nöjdmamma skrev 2008-10-23 16:27:33 följande:
    Måste bara få tillägga då , att Lidl har endel varor som inte finns i andra affärer som ÄR goda. Chicken Gordenblue, Chivapcici(vet inte om jag stavar det rätt, men god är dom! ), korv och köttbullar är mycket godare än Scans. Färsk kött har jag inte vågat köpa där efter allt skriveri om det, men det finns endel bra varor oxå. Är man en större familj så går man faktiskt lite efter priserna oxå.
    va skulle dde va för fel på de färska köttet... då e de nog ica du ska undvika

lidls färskött e till stor del scan o kommer färdigpackat till butiken....
  • Ejin
    LykkeLee skrev 2008-10-23 17:12:01 följande:
    Det köper jag gärna.. vilka varor finns då??
    under märket fairtrade finns de kaffe, choklad, apelsinjuice, socker,(kanske nått mer minns inte) .. sen finns rättevisemärkt fisk i både fiskpinnar o fiskfileer.. de e inget mega utbud för folk som handlar på lidl är ibland lite snåla om man får säga så så dom vill helst inte betala för rättvisemärkt men ju mer som handlar desto mer kommer ju in...

sen finns de ekologiska grönsaker till o från. bananer , morötter citroner m.m t.ex... men som sagt.. tyvärr säljer de ganska dåligt så vi får kasta de ofta så de e svårt o ta in de om inte efterfrågan finns tyvärr..
  • Ejin

Fru X skrev 2008-10-23 20:35:11 följande:

Man blir tydligen inte anställd på heltid, utan får jobba 25 tim/v för att täcka upp kvällar o helger. Sedan lär det vara förbjudet att ta annat jobb för att täcka upp. "Kvinnofälla?". Det har stått om detta i media till o från.www.arbetaren.se/2003/41/nyhet1.html
    det var faktiskt så i början att man ar tvungen att be om tillstånd för att ta ett annat jobb.. detta stämmer inte längre... inte i min butik iaf... o ja.. alla blev anställda på 25 timmar/v i början.. men detta funkade ju inte i längden så nu jobbar vi både hel o halv tid..vi har ständig personal kris så dom som vill får jobba nästa hur mkt dom vill (vilket dom av nån annledning inte vill ) de var knäppt som sjutton i början.. typ första året.. men tack o lov så hade dom skärpt sej.. de funkade inte o köra me den stilen i sverigt... så nu e de som vilket butik som helst... så så e de me den saken...
  • Ejin

fast... måste tillägga... problemet med heltider inom handel har inte så mkt me lidl o göra utan finns i alla butiker nästan... mkt svårare o göra ett schema om man är kanske 6 anställda på heltid snarare än 12 på halv tid...

Svar på tråden Brukar du handla på Lidl?:)