Inlägg från: nöjdmamma |Visa alla inlägg
  • nöjdmamma

Brukar du handla på Lidl?:)

bisektris skrev 2008-10-22 10:39:01 följande:
    Alla vet väl att Arlas hushållsost för 54 kr kg inte smakar i närheten så bra som Arlas hushållsot för 74 kr kg.
    Den var bra. Vad skulle det vara för skillnad på hushållsosten för 74kr jämfört med 54kr annat än priset????
    Tokigt!!
  • nöjdmamma

Måste bara få tillägga då , att Lidl har endel varor som inte finns i andra affärer som ÄR goda. Chicken Gordenblue, Chivapcici(vet inte om jag stavar det rätt, men god är dom! ), korv och köttbullar är mycket godare än Scans.
    Färsk kött har jag inte vågat köpa där efter allt skriveri om det, men det finns endel bra varor oxå.
    Är man en större familj så går man faktiskt lite efter priserna oxå.

• nöjdmamma
    Ejin skrev 2008-10-23 17:07:09 följande:
    va skulle dde va för fel på de färska köttet... då e de nog ica du ska undvika lidls färskött e till stor del scan o kommer färdigpackat till butiken....
    Jo, jag har sett att det är mycket Scan kött nu, Men oftast är det så små förpackningar så är man en stor familj eller vill köpa mycket ser jag sällan större förpackningar av färskt kött. Nää, Ica är man lite feg också att handla färskt kött hos, handlar oftast hos en kötthall, eller så.
    Men massor av goda saker finns det hos Lidl, vi handlar där iallafall några gånger i månaden. Glömde nämna deras pikant-jordnötter, kan gå dit bara för det ibland. och barnen gillar några nalle-chips där. och massor av goda glassar också.
  • nöjdmamma

Jag tycker det är bra att det finns andra matkedjor, med billigare alternativ, själv söker jag mig gärna dit.
    Kvalite och snygga och fräsha affärer kan ju variera från affär till affär. Tummen upp för Lidl,Netto,Willys!!

• nöjdmamma

Så nu har jag varit och handlat på Lidl idag.
    En shoppingvagn full fick jag iallafall, så nåt hitta jag ju.

Svar på tråden Brukar du handla på Lidl?:)