Biologisk förälder
Nar vi gick adoptionskurs fick vi lara oss att INTE ta kontakt med biologiska foraldrar. Eventuella kontakter ska ga via adoptionsorganisationen. Detta for att bla undvika otrevliga situationer som man inte kan hantera, bla kanske biologiska foraldrarna inte vill ha kontakt. For mig ar det sjalvklart att av respekt for min dotters biologiska mor som valt att adoptera bort henne, INTE forsoka ta kontakt med henne. Men jag vet inte hur det gick till pa den tiden du blev adopterad, formodligen gick det via nagon socialsekreterare och da borde ju kontakten ga via dem. Men nu har du redan tagit kontakt sjalv. Du vet redan att din biologiska far inte vill ha kontakt och att han inte vill att hans nya familj ska veta om dig. Jag tycker i forsta hand att du ska respektera hans vilja. Det ar darfor mojligheten till adoption finns, bland annat, enligt mig! Du vet inte vad du staller till med i hans/deras liv. Du har fatt nya foraldrar. Samtidigt kan man forstos havda att han visste vad han gjorde nar han hade sex den gangen och att han borde veta att det kan handa att du knackar pa dorren en dag och da maste han ta ansvar for situationen... men, nej, inte nar barnet adopterats bort, da avsager man sig skyldigheter ... och forstas rattigheter (den storsta forlosten gor ju han som aldrig lart kanna dig).