Inlägg från: Deliverance |Visa alla inlägg
  • Deliverance

Min 17-åring mår inte bra

Hej ts!

Ett litet tips är att om ni får stå länge i kö så kan du ta kontakt med ungdomsmottagningen, dom har/ska ha kurator där som din son kan gå till. Det är iaf en början tills ni får tid hos en psykolog, och det är även gratis.

• Deliverance
    MaMaLin skrev 2008-10-23 00:13:25 följande:
    Hej!Tack för ditt tips! Vi står i kö till ungdomsmottagningen också men ungdomspsyk gick faktiskt fortare. I alla fall får vi ett bedömningssamtal imorgon.Hoppas min son får en lika bra psykolog som min dotter har. De har verkligen uträttat stordåd tillsammans :)
    Okej, det låter iaf bra ändå, att ni tar tag i saken tillsammans.
    Vill även ge en stor eloge till dig för att du verkar vara en bra mamma som ställer upp och verkligen försöker se till att dina barn mår bra.

Jag vet hur det är att vara i den sitsen som både din son och hans flickvän är i.
    Jag har varit som dom båda, samtidigt som jag haft föräldrar som inte riktigt stöttat mig så som jag hade behövt.
    Det är nu dom två senaste åren som varit okej mellan mig och mina föräldrar, men jag tror det beror mycket på att jag har haft min fästman som mina föräldrar ser upp till.

Förövrigt har jag en ''vän'' som också, precis som din sons flickvän, kör med självmordstankar, han tar ut det mycket på mig genom SMS och liknande.
    Detta är något som är svårt för mig, då jag är ganska säker på att han endast är ute efter just uppmärksamhet.
    Dethär har pågått under en längre tid, och jag gillar det inte och min fästman gillar det inte.
    Iaf, jag pratade om dethär med min svärfar, som jobbar som polis.
    Jag undrade vadsjutton jag skulle göra, för karlfan är ändå 29 år, (jag är 19). Jag vill inte ha på mitt samvete att han tar livet av sig.
    Nåväl, anledningen till att jag berättar dethär är för att min svärfar berättade att folk som tar livet av sig säger ingenting, utan helt plötsligt händer det och så sitter det en lapp.
    Jag kan mycket väl tänka mig att det är så, även fast jag tror att det säkert har funnits varningar på något sätt som visat att något varit fel.
    Anledningen till att jag berättar dethär är inte för att skrämma dig, utan för att det kan vara skönt att ha det i bakhuvudet samtidigt som man absolut inte ska vända det ryggen.

Hoppas inte att jag skrämmer dig på något sätt, men som sagt, det kan vara skönt att ha det i bakhuvudet.
    Det var en himla stor lättnad för mig iaf.

Stort lycka till, till dig och din son!
Svar på tråden Min 17-åring mår inte bra