• Malwa

Hjälp med utklädnad till imorgon! (lätt sådan tack.)

Ska ha maskerad med disco på mitt jobb imorgon, (jobbar på fritids) trodde det bara var barnen som skulle klä ut sig. Men det visade sig att även de vuxna brukar vara utklädda. Så nu måste jag ha en utklädnad, hinner absolut inte till ngn affär och är jättedålig på att sy. Så har ni förslag så HJÄLP MIG!!!

Ramlar man för att man dör eller dör man för att man ramlar?
  • Svar på tråden Hjälp med utklädnad till imorgon! (lätt sådan tack.)
  • Loppeloppan

Skarfs om huvudet, randig tröja, halvkorta byxor och skäggstubb gjord av kajalpenna och vips så är du en pirat

• lurv

Stor kartong som du f¨år in överkroppen i snyggt inslagen. Enfärgad långärmad tröja och strumpbyxor så kan du gå som paket

• Merle

Strumpbyxor på huvudet, enfärgade kläder i vitt eller svart eller brunt, kajalnos och morrhår och en bomullstuss i rumpan så blir du en kanin!

• Merle

Eller romare/grekisk filosof, sandaler och lakan är allt som behövs.. Eventuellt lite mjöl i håret och en gammaldags bok under armen.

• Loppeloppan
    Merle:
    Strumbyxor på huvudet och bli en kanin Gud, vilket bra tips, det ska jag komma ihåg när vi ska ha maskerad på mitt jobb (förskola).
  • Loppeloppan

Har du en svart klänning kan du ju alltid klippa till en hatt av svart kartong (finns ju säkert på ditt jobb) och bli en häxa.

• Knubbe12

Ja, strumpbyxor på huvudet är en höjdare...;o) Har spelat teater iklädd detta (strumpbyxorna var målade i mönster och fyllda med bomull för det rätta "vädurshänget"...) och lite smink i ansiktet. Var en höjdare! :o)

• Malwa

Ngt så tråkigt som prinsessa! lånade dotterns tiara + en silverklänning av min syster. Men jag var den barnen var minst rädd för i allafall så ngt positivt blev det ju!

Ramlar man för att man dör eller dör man för att man ramlar?
  • arn

Lite sent och kanske inte så passande på en barnmaskerad men;

Ta ett par byxor och klipp upp dom i baken och visa rumpan. VIPS så är du en HÄCK! Bra om det är trädgårdstema

• lille Birger
    arn skrev 2008-10-25 17:34:16 följande:
    Lite sent och kanske inte så passande på en barnmaskerad men;

Ta ett par byxor och klipp upp dom i baken och visa rumpan. VIPS så är du en HÄCK! Bra om det är trädgårdstema
    Gröna trosor.
Svar på tråden Hjälp med utklädnad till imorgon! (lätt sådan tack.)