Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

Månadspeng/Veckopeng?!

13-åringen har 500 kr, vi står för de flesta kläder. Hon betalar mobil, nöjen, godis och sånt. Ska hålla ordning i sitt rum och hjälpa till när vi säger.

16-åring har hela barnbidraget och köper allt själv. Vi skjuter till pengar till vinterjacka, skor mm.

• tjenixen
    madigan skrev 2008-10-23 13:17:18 följande:
    Vi kör med veckopeng för 13 åringen och 10-åringenKankse är galet..jag vet inte...men jag är rätt säker på att skulle dom få månadspeng så skulle den vara slut första dagen.
    Fast ibland kan det ju även vara bra att barnen får lära sig en läxa genom att göra sina misstag. Förhoppningsvis gör det ju inte om det sen utan låter pengarna räcka. Men det är ju såklart olika. Huvudsaken det passar för ens egen familj.
  • tjenixen
    madigan skrev 2008-10-23 14:02:43 följande:
    Men hur mycket skulle mina 2 få då?Jag har inte en susning.Son 13 år och dotter snart 11 år.
    Beror på vad pengarna ska räcka till. Min 13-åring får 500 kr och det ska räcka till nöjen, mat de ggr hon äter ute pga träning, mobilladdning och sådant. Vad har de i veckopeng då? Funkar det inte att ta det ggr 4 t ex?
  • tjenixen
    madigan skrev 2008-10-23 14:07:53 följande:
    13 åringen har 55 kr och 11 åringen 50 kr..inte så stor skillnad.
    Om det fungerar kanske ni kan ge 13-åringen 300 kr och 11-åringen 200 kr? Då blir det lite mer skillnad på dem och sen kan de ju förhandla upp sin månadspeng kanske med tiden:) Men som sagt, det beror ju lite på vad de ska ha pengarna till med.
  • tjenixen
    madigan skrev 2008-10-24 08:48:15 följande:
    Men mina barn då tycker ni dom gör för lite för att dom skulle få tex månadpeng?Titta i inlägget högre upp
    Nej, det tycker jag inte. Mina barn har inga speciella sysslor de ska göra. Ja, de ska hålla rent i sina rum, bädda rent i sina sängar, dammsuga, damma, plocka iordning, plocka in sin tvätt, vattna sina blommor. De har hand om sina territorium - sina rum - och sen får de hjälpa till när vi behöver hjälp. Ibland tar de hand om sina småsyskon, ibland behövs hjälp i garaget osv.
Svar på tråden Månadspeng/Veckopeng?!