Inlägg från: mimmi 1 |Visa alla inlägg
  • mimmi 1

Månadspeng/Veckopeng?!

Thalis skrev 2008-10-23 12:31:02 följande:
    Men resten av texten kom inte med Min bror är 16 år och han får hela barnbidraget + 600 kr från mig varje månad och dessa pengar är för hans nöjen bio,mobil osv.
    så mycket för en 16-åring! barnbidrag + 600 blir ju 1.650:-/mån
    bara i princip till nöjen?? hur i all världen ska han lära sej att handskas med pengar, den dag han inte bor hemma längre, och lönen ska räcka till allt, om han har så mycket redan bara till nöjen? jaja, var och en gör ju som den tycker är det rätta.

jag har en 13-åring och en 17-åring, 13-åringen får 200/mån och 17-åringen får 600:- + att vi fondsparar till båda varje månad.
    Vi betalar kläder och skor, och nån gång emellanåt, betalar vi till mobilerna, men bara ibland!!
  • mimmi 1

därför att det var en reflektion från min sida... och därför att FL är ett diskussionsforum...
    Men du skrev faktiskt att han fick hela barnbidraget+600 till nöjen, och nu skriver du att han sparar barnbidraget, och de 600 kronorna är till nöjen. det är ju en helt annan sak

• mimmi 1

men snälla nån så du reagerar!! jag tycker inte du ska skriva några inlägg alls, om du inte tål att de blir svarade på!

• mimmi 1
    Thalis skrev 2008-10-24 11:45:06 följande:
    Du är en typiskt FL medlem!Du har ett enormt behov att berätta att vi gör fel trots att vi enligt dig själv har rätt att göra vad vi vill, men sen får jag inte reagera eller ens skriva i en tråd som du inte skapat Jag tänker inte skriva något mer till just dig! Men som du påpekade i ett inlägg som är dettta ett diskussions forum...
    Helt fel av dej.. din analys av mej stämmer inte alls, men jag måste ju få lov att svara dej, även om du använder dej av ett väldigt ohövligt sätt att komunicera på....
Svar på tråden Månadspeng/Veckopeng?!