• Anonym (orolig!!!)

Min man är konstig...

Det började för några år sedan att min man, bara nämnde som hastigast i sängen att han ville ha tjejunderkläder.
    Tänkte inte mer på det, men han nämnde det fler gånger och jag lyssnade och sa att det var verkligen inte något jag tände på.
    Nu har han blivit mer o mer intresserad av tjejgrejer, vill ha bh, strumpor, stayups, pumps, klänning, peruk smink mm.

Inser mer och mer att han vill klä sig som kvinna. Så himla jobbigt och jag vet inte vad jag ska göra. Älskar honom och han är en super bra pappa, fotbollstränare för sonens lag, chef på det företag han jobbar mm. Så himla manlig och ser så manlig ut. Ser verkligen inte det minsta feminin ut och jag vill verkligen inte se honom som kvinna.

Samtidigt är det så jobbigt att se honom som smått frustrerad över det han så gärna vill. Men jag kan och klarar inte av att hjälpa honom, han vill att jag ska skaffa kläder, smink o annat åt honom och hjälpa honom att få prova på att vara tjej men bara till utseendet. för jag frågade honom om han även var intresserad av sex med en man då om han skulle vara tjej. Men det ville han absolut inte, han vill bara klä sig som en tjej.

Åhhh det här låter helt knäppt när jag skriver det och så sjukt. Men jag behövde bara skriva av mig och jag antar att det inte finns någon mer som varit med om något liknande.

Men vad ska jag göra, ska jag verkligen hjälpa honom med något som jag själv mår så dåligt av?

• Svar på tråden Min man är konstig...
  • Anonym

Han eller ni mår ju inte riktigt bra av detta va??
    Låter ju som att han kan ha en läggning som du kanske inte tycker e heelt ok....
    Å jag förstår dej, själv hade jag lagt bena å sprungi.....låångt!!

• Anonym

Nej det tycker jag faktiskt inte att du ska om du mår dåligt av det. Kan du inte försöka få honom att gå i terapi?
    Alternativt att han klär sig så är du inte är i närheten och om ni bestämmer att han inte ska berätta för dig när han gör dessa grejer, ifall det känns ok med dig?
    Jag röstar dock för terapi.

• Anonym

Nej, jag tycker du inte ska göra något som du mår dåligt av.
    En tanke som kommer upp är att om han vill klä ut sig till tjej då och då försök att avlägg en tid åt honom där han får vara själv om du mår dåligt av att vara med i stunden. Låt honom "leka av sig" med sig själv. Men du ska absolut inte göra något som du inte vill men det betyder inte att du inte kan vara där för honom men i det tysta och inte synas och vara närvarande.

*kram*

• Anonym

Ni kanske skulle gå i äktenskapsrådgivning. Att diskutera är ju alltid bra. Och i detta fall kanske det är bra med en terapeut närvarande.

• Anonym

Jag förstår inte riktigt hur du ska fixa detta....
    Att ha två liv på nått sätt...nää.
    Nä,det känns som att det är nått som han måste arbeta med...du kan unte hjälpa honom där tror jag....det skulle va som att försöka omvända en homesexuell person....

• Anonym (ano)

Jobbigt att det känns så jobbigt för dej, jag skulle tycka det var roligt, tror jag =) Jag gillade jättemycket när min kille hade tjejkläder i början av vårt förhållande... dock passade han i det, så kanske att det skulle kännas annorlunda om han inte hade gjort det, men jag tyckte då att det var en sexig grej.

Skäms han för det? Jag tänkte att eftersom han inte vill köpa smink och sånt själv? Vet du hur han är intresserad av att andra ser honom som tjej, dvs tänder han sexuellt på att 'vara tjej' eller är det bara så att han tycker att det känns trevligt rent allmänt?

Personligen skulle jag också tycka att det var rätt kul att klä ut mej till kille och sedan ha sex med min kille men jag tycker gender bending saker är roliga öht =) Och som din man sade så behöver det absolut inte betyda att han är intresserad av killar sexuellt. Tom massor av de som vill byta kön till kvinna vill ändå inte ha sex med män utan föredrar andra kvinnor =)

• Judy

Men han tänder på detta, det har ingenting med läggning att göra, han är hetero, men gillar att klä sig i kvinnokläder. Terapi tror inte jag skulle fungera, detta är nåt han inte kan göra så mycket åt tror jag.

Om du verkligen inte kan tänka dig att ta in detta i ert sexliv så tycker jag att han kan få göra detta när han är ensam hemma.

• mkp

Först och främst är det nog ett gott betyg åt dig och ert förhållande att han vågar släppa fram detta med dig!

Det låter varken knäppt eller sjukt, tycker jag. Är nog inte ens så himla ovanligt, men är väl inte nåt folk brukar prata om på jobbfikat direkt... Däremot förstår jag verkligen att det känns jobbigt, och tycker du (ni) bör ta det på allvar. Man ska inte behöva må dåligt.

RFSL tror jag kan ha bra info och kanske kontakt-/stödgrupper eller liknande, även för anhöriga i denna situation. Ring dem förutsättningslöst och sondera och prata sen med din man. Skulle gissa att han förstår att detta även påverkar dig. Tror att det är viktigt att ni hittar ett sätt att hantera detta som funkar för er båda.

Lycka till!

• Anonym (orolig!!!)

Jag skulle gärna gå och prata med någon med honom, men samtidigt vet jag att han inte skulle gå med mig. Jag tycker att han är konstig och han tycker själv att han inte är det.
    Men vad jag önskar att han var helt "normal".

Fast det känns ju lite som ett bra tips att han kan få göra det när jag eller barnen inte är hemma. För jag vill absolut inte att våra barn ska behöva se honom så.

Jag ska vara iväg med kompisar och barn i helgen, så nu till helgen hade varit så bra för honom att få klä sig som han vill. Men han har ju inga kläder och jag vägrar köpa det åt honom, så då får han i så fall fixa det själv. Är dessutom livrädd att någon granne ska se honom.

KRAM och tack för att ni är så gullig som tar er tid och svarar, känner mig som om jag är knäpp

• Anonym (maria)

Jag tror ju varken terapi eller äktenskapsrådgivning är en lösning. Eller kanske en lösning på hur ni skall lösa att han får sin kärlek till kvinnokläderfungerande i erat liv tillsammans. Jag skulle nog inte alls bli så rädd eller inte känna mig hotad heller.
    Det finns ju massor med lösningar...
    Han klär sig i kvinnokläder när ni andra sover. Han har en speciell helg när inte ni andra är hemma. Eller han gör det när ni är hemma och du hjälper honom.
    Jag hade nog hjälpt min kärlekt till att må bra.
    Han säger ju själv att det inte handlar om andra män/kvinnor utan endast om kläder då skulle jag inte se det som ett hot.
    Det är nog svårast för dig att acceptera. Istället för att skicka din man på terapi som någon skrev så kanske det är du som skall gå och prata med någon för att öppna dina sinnen och se det som något posivit att han verkligen kan vara ärligt mot dig

Svar på tråden Min man är konstig...