Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (orolig!!!)

Min man är konstig...

Det började för några år sedan att min man, bara nämnde som hastigast i sängen att han ville ha tjejunderkläder.
    Tänkte inte mer på det, men han nämnde det fler gånger och jag lyssnade och sa att det var verkligen inte något jag tände på.
    Nu har han blivit mer o mer intresserad av tjejgrejer, vill ha bh, strumpor, stayups, pumps, klänning, peruk smink mm.

Inser mer och mer att han vill klä sig som kvinna. Så himla jobbigt och jag vet inte vad jag ska göra. Älskar honom och han är en super bra pappa, fotbollstränare för sonens lag, chef på det företag han jobbar mm. Så himla manlig och ser så manlig ut. Ser verkligen inte det minsta feminin ut och jag vill verkligen inte se honom som kvinna.

Samtidigt är det så jobbigt att se honom som smått frustrerad över det han så gärna vill. Men jag kan och klarar inte av att hjälpa honom, han vill att jag ska skaffa kläder, smink o annat åt honom och hjälpa honom att få prova på att vara tjej men bara till utseendet. för jag frågade honom om han även var intresserad av sex med en man då om han skulle vara tjej. Men det ville han absolut inte, han vill bara klä sig som en tjej.

Åhhh det här låter helt knäppt när jag skriver det och så sjukt. Men jag behövde bara skriva av mig och jag antar att det inte finns någon mer som varit med om något liknande.

Men vad ska jag göra, ska jag verkligen hjälpa honom med något som jag själv mår så dåligt av?

• Svar på tråden Min man är konstig...
  • Anonym

Ok, man lär sej en del här asså, han tänder asså på detta...hm, vill han att du fortfarande ska va kvinna då eller vill han se dej i nått manligt då,eller.....
    Jag får inte riktigt ihop att det inte alls skulle ha med läggning att göra....trångsynt kanske!!

• Mawan

Terapi? Men detta är ingen sjukdom det är en preferens denna man går ej att bota för han är inte sjuk.

• Anonym (orolig!!!)
    Anonym skrev 2008-10-23 11:44:36 följande:
    Jag förstår inte riktigt hur du ska fixa detta....Att ha två liv på nått sätt...nää.Nä,det känns som att det är nått som han måste arbeta med...du kan unte hjälpa honom där tror jag....det skulle va som att försöka omvända en homesexuell person....
    Du har sett det så himla rätt. Jag har verkligen försökt prata med honom och jag kan ju inte "omvända" honom. Han vill inte såra mig eller skada någon, han drömmer bara om att få vara tjej och ajg vill itne se honom som tjej. Tror inte jag någonsin skulle kunna tända på honom igen efter det.

Det känns lite som att försöka omvända en homosexuell...
    Men samtidigt önskar jag ju att terapi eller något hade hjälpt
  • Ari Gold

Ni får väl tillsamman diskutera gränserna för detta, i vilka sammanhang det är OK och vart osv. Villdu bara att det ska ske när du ej är med får väl han respektera det. men du får respekera att detta är viktigt för honom och att han ej är konstig.

• Anonym (orolig!!!)
    Judy skrev 2008-10-23 11:45:24 följande:
    Men han tänder på detta, det har ingenting med läggning att göra, han är hetero, men gillar att klä sig i kvinnokläder. Terapi tror inte jag skulle fungera, detta är nåt han inte kan göra så mycket åt tror jag.Om du verkligen inte kan tänka dig att ta in detta i ert sexliv så tycker jag att han kan få göra detta när han är ensam hemma.
    Ja han är hetro och tänder inte på killar, han vill bara få klä sig som tjej och det är väl det han tänder på antar jag. Måste erkänna att jag inte är allt för bra på att lyssna på honom när han tar upp det, jag tycker mest att han är lite konstig.

Men har inte haft en tanke på att detta är något han kan få göra när han är ensam hemma. Så bra tips...och så himla dumt av mig att inte tänkt så långt. Har mest bara varit anti hela grejen.
  • Kya
    Anonym skrev 2008-10-23 11:48:35 följande:
    Ok, man lär sej en del här asså, han tänder asså på detta...hm, vill han att du fortfarande ska va kvinna då eller vill han se dej i nått manligt då,eller.....Jag får inte riktigt ihop att det inte alls skulle ha med läggning att göra....trångsynt kanske!!
    det är inte alls ovanligt, det är bara en grej som människor kan tända på. en så kallad fetisch. vissa tänder på skolflickskläder, andra på att bli förnedrande behandlad. en tredje gillar skor med höga klackar och en fjärde gillar att klä sig i kvinnokläder fastän han är man. det handlar i grund och botten om att det är "förbjudet" och sånt lockar.

TS, haka inte upp dig så mkt på din mans fetisch! att gå i terapi kommer aldrig få han att sluta tända på kvinnokläder. det enda det kan hjälpa, är att få er båda att ha ett mer öppet sinne. ta istället och läs på om din mans fetisch. kunskap är det bästa som finns
    081026 - Lillskiten är beräknad komma ;)
  • Anonym (orolig!!!)
    mkp skrev 2008-10-23 11:47:04 följande:
    Först och främst är det nog ett gott betyg åt dig och ert förhållande att han vågar släppa fram detta med dig! Det låter varken knäppt eller sjukt, tycker jag. Är nog inte ens så himla ovanligt, men är väl inte nåt folk brukar prata om på jobbfikat direkt... Däremot förstår jag verkligen att det känns jobbigt, och tycker du (ni) bör ta det på allvar. Man ska inte behöva må dåligt. RFSL tror jag kan ha bra info och kanske kontakt-/stödgrupper eller liknande, även för anhöriga i denna situation. Ring dem förutsättningslöst och sondera och prata sen med din man. Skulle gissa att han förstår att detta även påverkar dig. Tror att det är viktigt att ni hittar ett sätt att hantera detta som funkar för er båda. Lycka till!
    Tack gulliga för tipset, ska försöka ta mod till mig coh höra av mig till RFSL dom kanske varit med om något liknande och vet hur jag borde göra. Vill ju inte kränka honom på något sätt eller få honom att också må dåligt över det. det kan ju räcka med att jag tycker det är lite jobbigt. Fast han tycker ju det är frustrerande att jag inte riktigt förstår och han vill nog inte heller behöva känna det som något jobbigt.
    Han har någon gång sagt " Du måste tycka jag är knäpp, jag kanske är knäpp" mm
      De gångerna har jag fått lite dåligt samvete, för jag har ju sagt åt honom att jag tycker att han är knäpp.
  • mkp

Om att "tända på"... Vad jag förstår är sånt här hos vissa upphetsande på ett sexuellt plan, medan det hos andra inte alls rör sig om en sexgrej utan kanske mer är jämförbart med när vi kvinnor snofsar upp oss för att gå på fest. Fråga honom.

• Anonym

Anonym (orolig!!!) skrev 2008-10-23 11:50:38 följande:

Du har sett det så himla rätt. Jag har verkligen försökt prata med honom och jag kan ju inte "omvända" honom. Han vill inte såra mig eller skada någon, han drömmer bara om att få vara tjej och ajg vill itne se honom som tjej. Tror inte jag någonsin skulle kunna tända på honom igen efter det.Det känns lite som att försöka omvända en homosexuell...Men samtidigt önskar jag ju att terapi eller något hade hjälpt
    Jag förstår va du menar....måste kännas heelt knas att bara tänka på sex!!Det är ju säkert inget som han har valt, men tillsammans med dej så funkar det inte!!
    Jag tycker inte att du ska lida eller ha dåligt samvete om du funderar på att lämna honom, det är ju inte riktigt samma man som du en gång valde...
    Och ni har förhoppningsvis många år kvar, både du och han, så varför inte leeva det!!!
    Han kan ju träffa nån som accepterar det han vill, men du kommer ju alltid att veta vad han egentligen vill, även om han lovar att "sluta". Det kommer ju alltid att finnas där!!
    Och så kommer ni bara att bli bittra på livet, för att det inte blev som ni hade tänkt!!! Ååå, jag tycker så synd om dej!!
Svar på tråden Min man är konstig...