• Anonym

Min man är konstig...

Han eller ni mår ju inte riktigt bra av detta va??
    Låter ju som att han kan ha en läggning som du kanske inte tycker e heelt ok....
    Å jag förstår dej, själv hade jag lagt bena å sprungi.....låångt!!

• Anonym

Nej det tycker jag faktiskt inte att du ska om du mår dåligt av det. Kan du inte försöka få honom att gå i terapi?
    Alternativt att han klär sig så är du inte är i närheten och om ni bestämmer att han inte ska berätta för dig när han gör dessa grejer, ifall det känns ok med dig?
    Jag röstar dock för terapi.

• Anonym

Nej, jag tycker du inte ska göra något som du mår dåligt av.
    En tanke som kommer upp är att om han vill klä ut sig till tjej då och då försök att avlägg en tid åt honom där han får vara själv om du mår dåligt av att vara med i stunden. Låt honom "leka av sig" med sig själv. Men du ska absolut inte göra något som du inte vill men det betyder inte att du inte kan vara där för honom men i det tysta och inte synas och vara närvarande.

*kram*

• Anonym

Ni kanske skulle gå i äktenskapsrådgivning. Att diskutera är ju alltid bra. Och i detta fall kanske det är bra med en terapeut närvarande.

• Anonym

Jag förstår inte riktigt hur du ska fixa detta....
    Att ha två liv på nått sätt...nää.
    Nä,det känns som att det är nått som han måste arbeta med...du kan unte hjälpa honom där tror jag....det skulle va som att försöka omvända en homesexuell person....

• Anonym

Ok, man lär sej en del här asså, han tänder asså på detta...hm, vill han att du fortfarande ska va kvinna då eller vill han se dej i nått manligt då,eller.....
    Jag får inte riktigt ihop att det inte alls skulle ha med läggning att göra....trångsynt kanske!!

• Anonym

Anonym (orolig!!!) skrev 2008-10-23 11:50:38 följande:

Du har sett det så himla rätt. Jag har verkligen försökt prata med honom och jag kan ju inte "omvända" honom. Han vill inte såra mig eller skada någon, han drömmer bara om att få vara tjej och ajg vill itne se honom som tjej. Tror inte jag någonsin skulle kunna tända på honom igen efter det.Det känns lite som att försöka omvända en homosexuell...Men samtidigt önskar jag ju att terapi eller något hade hjälpt
    Jag förstår va du menar....måste kännas heelt knas att bara tänka på sex!!Det är ju säkert inget som han har valt, men tillsammans med dej så funkar det inte!!
    Jag tycker inte att du ska lida eller ha dåligt samvete om du funderar på att lämna honom, det är ju inte riktigt samma man som du en gång valde...
    Och ni har förhoppningsvis många år kvar, både du och han, så varför inte leeva det!!!
    Han kan ju träffa nån som accepterar det han vill, men du kommer ju alltid att veta vad han egentligen vill, även om han lovar att "sluta". Det kommer ju alltid att finnas där!!
    Och så kommer ni bara att bli bittra på livet, för att det inte blev som ni hade tänkt!!! Ååå, jag tycker så synd om dej!!
  • Anonym
    Kya skrev 2008-10-23 11:55:00 följande:
    det är inte alls ovanligt, det är bara en grej som människor kan tända på. en så kallad fetisch. vissa tänder på skolflickskläder, andra på att bli förnedrande behandlad. en tredje gillar skor med höga klackar och en fjärde gillar att klä sig i kvinnokläder fastän han är man. det handlar i grund och botten om att det är "förbjudet" och sånt lockar. TS, haka inte upp dig så mkt på din mans fetisch! att gå i terapi kommer aldrig få han att sluta tända på kvinnokläder. det enda det kan hjälpa, är att få er båda att ha ett mer öppet sinne. ta istället och läs på om din mans fetisch. kunskap är det bästa som finns
    Ja jag hade hoppats att jag va så villig, men MÅSTE man acceptera det då???? Jag hade tyvärr inte kunnat!! Ja e lessen!!
  • Anonym
    Kya skrev 2008-10-23 12:04:18 följande:
    nej, det finns människor som lämnar sin partner för att de röker, eller har en vårta på tummen, eller inte sorterar tvätten rätt. inte är man nånsin tvingad att acceptera nåt, men älskar man en människa och allt runtom funkar utan problem så ska man nog fundera både en och två gånger innan man lämnar... vi är ju trots allt bara människor, det finns inte en enda perfekt människa nånstans i världen! varje människa kommer ha nåt "fel".
    Joo, du har ju så rätt.Men det här är för mej mycket,mycket större än att gubben "inte ser" tvätthögen eller har snus i heela truten...
  • Anonym

Min man är likadan fast han har smygit in det lite då och då så jag har haft tid att smälta det och acceptera. Han påstår att tjejkläder oftast är mer praktiska och passar honom bättre....tjejbyxor, damskor, har även börjat snacka om damstring. Jag sa åt honom att det finns faktiskt herrstring..men nä...det örat ville han inte riktigt höra på. Jag har sagt åt han flera gånger att han tänder ju på detta...men det förnekar han...vem försöker han lura? Jag kan inte påstå att jag gillar det alls....jag accepterar för det verkar viktigt för honom men jag äcklas av det också!

• Anonym

Nu har jag inte läst hela tråden men jag tycker verkligen inte han ska behöva gå i terapi, det är ju ingen psykisk sjukdom direkt han har, han har den här läggningen helt enkelt.
    Dock ska du ju inte behöva ta det och hjälpa honom om du mår dåligt av det, men han ska heller inte behöva lägga det åt sidan om han mår dåligt av att inte utöva sin läggning.
    Låter kanske hårt men jag tror att antingen får han ge utlopp för sin läggning i sin ensamhet när du inte är i närheten eller har vetskap om det eller så får ni kanske gå skilda vägar.
    Ingen av er ska ju behöva må dåligt över det!
    Hoppas det löser sig för er!

• Anonym

Måste också hålla med Nina CC, naturligtvis är han inte transa för att han tänder på att klä sig i kvinnokläder.
    Det är en vanlig fetisch precis som att vissa tänder på att bli dominerade, tänder på uniformer, fötter osv osv.

Svar på tråden Min man är konstig...