Inlägg från: Laire |Visa alla inlägg
  • Laire

"Fint" att komma för sent?

AtroCious skrev 2008-10-23 14:52:29 följande:
    Orsaken till att jag frågar är att jag och min syster hamnade i en liten dispyt förra julen.Vi har släktingar som ALLTID kommer minst en halvtimme för sent på julafton. Även om vi skjuter fram tiden för att de ska hinna med, kommer de för sent.Jag anser att det är oartigt, min syster tycker att det är normalt och det man brukar göra.
    Vilken klok syster du har!

Säger man vid två så gör det ingenting att komma kvart över två anser jag, att värdparet sedan har maten klar kvart i är ju deras fel Räcka ut tungan De borde ta det lite lugnt och och sluta stressa och ta en välkomstdrink, julen handlar om att umgås och inte slänga i sig mat, slänga ut paket, supa och sedan skicka hem gästerna så fort man kan.

//Systern
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Laire

Jag svarade för övrigt att det beror på tillställningen (OCH tiden), detta var en väldigt vinklad omröstning.

Att komma runt fem minuter efter utsatt tid anser jag är folkvett, jag tänker inte hänga på låset och komma in på sekunden. 

• Laire
    AtroCious skrev 2008-10-23 15:24:53 följande:
    Det är deras fel att jag har missat Kalle Anka de senaste åren.
    Planera om då! Istället för att äta svälta sig och äta som tokar: ät lunch före och ät middagen efter Kalle.

Eller ta morfars inspelning från 90-talet, det är ju samma förrutom disneyköret!
  • Laire
    AtroCious skrev 2008-10-23 15:28:35 följande:
    Men att komma minst en halvtimme för sent är för tusan inte folkvett! Sen så är det inte jag som planerar julaftonen, det är vår lilla mamma OCH gästerna som kommer för sent.
    Och du vet hur mamma är med att planera och bestämma, I rest my case.
Svar på tråden "Fint" att komma för sent?