• Schnooglewookiemush

"Fint" att komma för sent?

Anser du att det är "fint" att komma för sent; till en fest, födelsedagskalas, bjudning, tillställning.
    Med sent, menar jag allt från 5 minuter till flera timmar.

Observera att omröstningen inte gäller arbete, möten, skola eller något sådant.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 20:29
    Omröstningen syftar inte på uttrycket "Fint folk kommer sent"
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Fint" att komma för sent?
  • Vickan I

Skitirro med folk som kommer försent utan en bra anledning till detta. Lika irro som de som ringer på 30 min för tidigt !

google it goddammit!!!!
  • Merle

Fint vet jag inte, men jag röstade det beror på tillställningen, för ibland tycker jag att det är ohövligt att komma exakt i tid eller till och med innan utsatt tid. Det är lite oartigt att hänga på låset. Då är det bättre att komma kanske 10/15 minuter senare.

• A82

Beror på röstade jag, men att tillägga tycker jag 5-10 minuter kan vara ok på ex kalas, ej dop, bröllop osv men mer än 10 tycker jag inte är ok så länge inget har hänt

• Vickan I
    Vickan I skrev 2008-10-23 14:43:12 följande:
    Skitirro med folk som kommer försent utan en bra anledning till detta. Lika irro som de som ringer på 30 min för tidigt !
    Men då tänker jag nog minst 20 min sent. 5-10 minuter sent är ju som i tid.
    google it goddammit!!!!
  • A82

Vickan I skrev 2008-10-23 14:45:49 följande:

Men då tänker jag nog minst 20 min sent. 5-10 minuter sent är ju som i tid.
    kanske man kan se det som men jag håller med att det är inte kul med de som hänger på låset
  • MinaHjältar

De e inte okej, blir skitarg när folk gör de, några minuter stör mig kanske inte men när det handlar om rätt lång tid. I somras när sonen fyllde år så hade vi bestämt att gästerna skulle komma kl 15 och fika, då kommer hans farmor inte förens kl 16.30, hon bad inte ens om ursäkt att hon kommit sent. Hon ringde och frågade om tiden dagen innan så hon visste vilken tid de va sakt. Jag blev så arg på henne så vi och dom andra gästerna sket i henne och började fika när vi väntat i 30 minuter, så när hon kom så hade vi redan dukat undan tårtan m.m så hon blev utan. Kan även säga att hon har ALLTID kommit minst 30 minuter sent till ALLT som hon ska på oavsett om de e möten, midda, läkare m.m.

Mina små troll
  • Schnooglewookiemush

Orsaken till att jag frågar är att jag och min syster hamnade i en liten dispyt förra julen.
    Vi har släktingar som ALLTID kommer minst en halvtimme för sent på julafton. Även om vi skjuter fram tiden för att de ska hinna med, kommer de för sent.

Jag anser att det är oartigt, min syster tycker att det är normalt och det man brukar göra.

• Butterscotch

Nej, det är en uråldrig "tradition" som borde dö ut så snart som möjligt. Det är enbart otrevligt att inte kunna hålla tider. Till ett möte ska man komma exakt i tid, till t ex en fika hemma hos någon (med många andra gäster) kan man vara upp till 15 minuter sen utan att det stör, men sen vill ju alla andra börja fika och kanske känner att det är fel att börja om inte alla är där. Själv skiter jag i sånt, behagar man inte komma när man ska får man skylla sig själv om fikat är slut när man väl dyker upp. Först till kvarn liksom.

• LAV0LINA

Nej, fint är det väl inte och det är lika otrevligt att komma för tidigt! Min sambo är av den irriterande sorten som helst vill vara 30-15 minuter före och sånt avskyr jag! Ingen vill väl ha gäster som kommer 30 minuter innan!? Eller???
    Jag vill då inte ha det iaf!

• Kössen

jag tycker det är så pinsamt att komma sent när man ska hem till folk och äta mat osv.det spelar ingen roll om det såå är hos min mamma för har man en tid att passa så håller man den.
    på vårt bröllop kom min storasyster och hennes man ingåendes bakom oss i kyrkan, då käönns det som man lika gärna kan vänta lite tills alla tittar framåt..pinsamt

Svar på tråden "Fint" att komma för sent?