• Klunsen111

Min bebis är likblek!!

Min lille gosse på sju veckor blir alldeles vit i hyn när han sover. Han ser ut att vara gjord i vax. Det ser så hemskt ut. Som om han var död. Jag vågar knappt skriva de orden. Blir orolig att det är något med cirkulationen för han hade ett blådljud som inte försvunnit när vi skulle hem från BB. Han är född en månad för tidigt och de sa att blåsljud var vanligt då. Är det något fel tror ni eller är jag larvig?? Någon som varit med om detta??

• Svar på tråden Min bebis är likblek!!
  • AnTiMiFi

Låter inte bra, tycker du ska kolla upp det, har du pratat med bvc om det?

• Majsi

Vår dotter på 2 1/2 månad är också väldigt blek. Syskonen tycker också det ser ut som om hon inte lever när hon sover. Har också blåsljud på hjärtat. Det är nog ingen fara, vår dotter ser ut att bli väldigt ljus i hyn precis som sin ena bror. Prata med bvc om du känner dig orolig.

• hejpa

ta kontakt med en läkare om du känner dig orolig, kanske de kan ta ett HB på honom. sen är ju vissa barn bleka av naturen, så det behöver inte alls vara nån fara :)

• Klunsen111

Jag ska ringa bvc i morgon men jag har frågat innan och de sa att det inte var någon fara om han inte blev blå runt munnen. Hans läppar är inte röda utan svagt rosa. Han sover mycket men det gör ju så små.

• denna där

Eftersom du är orolig så ska du kontakta BVC och rådfråga med dom.
    men jag vill ändå säga att så där har alla mina barn också varit. bleka, lite kalla och så andades dom så lätt så man såg inte om dom levde eller ej. SKIT läskigt emellanåt!

• Rosenöga

Vid hjärtfel brukar de få blåaktig färg på läpparna och slemhinnorna. Men fråga BVC-läkaren.

• Rosenöga

Ja, du skrev samtidigt det jag sa om blåaktig färg.

Jag tror inte att du behöver oroa dig när han har rosa läppar.

• Klunsen111

Tack för svaren! Jag ska kolla upp det i morgon men det var ju nu jag blev så orolig! Varför blir man alltid det när det är för sent att ringa BVC??

Svar på tråden Min bebis är likblek!!