Inlägg från: Lundell |Visa alla inlägg
  • Lundell

ekonomiassistent?

Jag tycker helt klart att du ska prova att byta yrke om du känner att det är dags..
    Du har klarat av att arbeta inom vården, då kan du säkert arbeta som ekonomiassistent också, när du kompletterat dina kunskaper. Har själv provat båda yrken och tycker personligen att det var roligare som ekonomiassistent, fast på ett annat sätt.

Numera har jag dock bytt igen och arbetar idag som chef och vid rekryteringar går jag framför allt på vilken arbetslivserfarenhet de sökande har. Men...beroende på vad jag vill ha ut av den som får jobbet, är det olika saker vid varje tillfälle. Ibland kan det vara så att man behöver någon med "nya" ögon som kan tillför andra värden än dem med större erfarenhet. Något som tilltalar mig och ofta leder till att jag väljer ut en person på en intervju är att man ser att personen är medveten om sina kunskaper och sina brister, men är positiv till att lära sig. En person som kan allt på pappret, men sedan inte visar samma komptetens vid en intervju har svårt att få jobb hos mig.
    Var ärlig och skriv vem du är och vad du kan, kanske är det just din kompetens som behövs. Om inte, är det inte rätt arbetsplats för dig.
    Lycka till med din nya karriär

Svar på tråden ekonomiassistent?