• åstrand

    Blödning efter samlag

    Hej det har hänt tre gånger nu, att jag har upptäckt att jag blöder efter jag och min kille har haft sex. Men det har inte gjort ont och jag har inte blivit öm, men däremot så har jag fått ont i magen eller i livmodern.. Min mens är regelbunden, men ändå har jag fått en blödning som har verkat som mensen, men min mens har alltid kommit som den ska sen ändå. Vad kan det vara för fel? Någon som har råkat ut för samma sak? Kan det påverka min chans att bli gravid?
    Tacksam för svar. Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:04
    Nu så har jag varit hos gynekologen och undersökt mej.. Hon sa att allt såg jätte fint ut, det var inga fel på min livmoder, eller mina äggstockar! Inte heller såg det ut att vara något i slidan heller! De tog cellprover och klamydiatest och andra prover, men det tar 1-2 veckor innan svaren kommer, och då skulle hon höra av sig med resultatet. Det är en lättnad att veta att inget är fel, så här långt, men vi vet ju inte om det är något annat, förrän vi har fått provsvaren! Så vi får hålla tummarna!!
    Herregud vad obehagligt det var när hon tog cellprovet! Hon typ öppnade upp livmoderhalskanalen, och det gjorde ont! Har ont i livmodern fortfarande! Fick tabletter för "menstruationsförskjutning", så att min blödning upphör, och min mens kommer igång riktigt igen, utan andra lustiga blödningar! Primolut 5 mg, heter tabletterna. Ska ta dessa i 10 dagar, 2 tabletter om dagen, så jag hoppas att dem hjälper!
    En till lustig sak var att, det visade sig att min gynekolog, var en läkare jag hade på vårdcentralen för några år sedan, som jag fick förtroende för, så jag kände mej jätte trygg när hon undersökte mej! Hon tog alla sorters prover på mej, även om hon visste att det i stort sätt var omöjligt att jag skulle ha något av de diagnoserna, pga min unga ålder, så tog hon de proverna, för att jag skulle känna mej trygg! Och det är inte många läkare som tar prov så i onödan bara för att få patienten att känna sig trygg! Så det var verkligen ett lyckat besök.

  • Svar på tråden Blödning efter samlag
  • Anonym (bitch)

    Hej jag har likadant jag kan blöda och jag har inte ont när vi har själva sexet men efter han har slutat får jag smärta i magen och livmorden ungäfär att han kommit så långt upp i mig ,,

    men mens är inte regelbunden i och för sig den kommer när den vill så det måste jag kolla och då får jag väl fråga dom om vad det kan vara som gör ont !!

    jag tror inte det påverkar gravidetetrna .

  • Anonym (Veronica)

    Nej!
    Jag blöder inte -
    vare sig av vaginalt eller analt samlag

  • Anonym (*^*)

    Tycker du ska ringa gyn och be att dom kollar det. Hade så för många år sedan och fick då kolla så att det inte fanns några förändringar osv. Har ff så ibland, men man kan ju även vara extremt känslig i underlivet, allt är ju så olika från person till person, men kolla med gyn så slipper du oroa dig

  • åstrand
    Svar på #1
    Okej, jo visst händer det att han ibland kommer för långt in eller för djupt, men han tar det alltid lugnt och frågar ofta om det känns bra eller om det gör ont, eller om det är något han gör som jag inte tycker om, vi är väldigt öppna och ärliga mot varandra, även under sexakten! Han brukar alltid massera min mage efter om jag har fått ont, men det är alltid oroande att det ska börja blöda. Tack för svaret. Jag ska ringa till gyn direkt och höra med dom vad dom tror och möjligtvis boka en tid! Tack ännu en gång!
  • Jalapeno

    bra att du ska boka tid!
    Det kan finnas vanliga och ofarliga förklaringar som ektopi, livmoderslemhinna som kommer ut på tappen men det kan även vara andra saker.
    mycket viktigt att det kollas

  • Anonym (Millaa)

    hej hade/har nåt liknande.. har typ jämt ont efter sex men inte under under tiden ja har sex utan efter och ibland började ja blöda.. men var till läkaren å hade tydligen en infektion och har fått börjat käka antibiotika.. såå du bör nog kolla upp det..

  • åstrand
    Svar på #6
    tack, jag hoppas bara att detta inte är farligt, jag börjar alltid gråta när jag upptäcker att jag blöder, och min pojkvän försöker alltid trösta mej, och ber om förlåtelse, jag vet ju inte ens om det är min kropp som gör att blödningen uppstår, eller om det är han som kommer för långt in. Men jag är så rädd att det ska påverka en graviditet, för det skulle krossa mina drömmar - totalt! Tack för allt iallafall!
  • Anonym (Millaa)
    åstrand skrev 2008-10-24 14:43:20 följande:
    Svar på #6tack, jag hoppas bara att detta inte är farligt, jag börjar alltid gråta när jag upptäcker att jag blöder, och min pojkvän försöker alltid trösta mej, och ber om förlåtelse, jag vet ju inte ens om det är min kropp som gör att blödningen uppstår, eller om det är han som kommer för långt in. Men jag är så rädd att det ska påverka en graviditet, för det skulle krossa mina drömmar - totalt! Tack för allt iallafall!
    du vet att d blöder kan bara vara att du får en ''bristning'' i slemhinnan i slidan.. såå d behöver inte betyda att nåt e fel.. ska väl heller inte säga att d inte är det meen ja har fått d förklarat att man kan under perioder vara känsligare å då kan man får en slags ''bristning''
  • åstrand
    Svar på #8

    Anonym (Millaa) skrev 2008-10-24 14:45:45 följande:
    du vet att d blöder kan bara vara att du får en ''bristning'' i slemhinnan i slidan.. såå d behöver inte betyda att nåt e fel.. ska väl heller inte säga att d inte är det meen ja har fått d förklarat att man kan under perioder vara känsligare å då kan man får en slags ''bristning''
    tack , jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt.
  • Anonym (Millaa)
    åstrand skrev 2008-10-24 14:48:24 följande:
    Svar på #8Anonym (Millaa) skrev 2008-10-24 14:45:45 följande:tack , jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt.
    vsg :) går nog säkert bara.. se bara till å träffa en gyn läkare såå :) menar ja skulle hellre gå å kolla mej några gånger för mkt än å gå å oroa mej för att d ska vara nåt.. :)
Svar på tråden Blödning efter samlag