Komplett nästäppa - någon fler?
Och hur har ni löst det?
För 4-5 veckor sedan började jag på att få den obligatoriska graviditetsnästäppan. Precis som vid min förra graviditet tänkte jag lösa problemet med nässpray och koksaltlösning, vilket fungerade fint - fram tills förra veckan då jag även blev dunderförkyld... Nu visar det sig att jag tydligen blivit beroende av nässprayen, för effekten avtar redan efter någon timma. Läkaren har i veckan skrivit ut Nasonex, men någon effekt av denna har då inte visat sig ännu. Och nu har jag panik! Kan inte sova på nätterna, får panikångest över att inte kunna andas, lägger mig ned, kliver upp, tittar på tv hela nätterna och försöker gå och jobba på dagen... går inte så bra...
Nästäppan och andnöden har till och med fått mig att utveckla klaustrofobi (!), något jag aldrig lidit av tidigare. Idag höll jag nästan på att klättra ur bilen inne i biltvätten när tvättprogrammet var i full gång bara för at jag hade svårt att andas!
Så snälla, om någon har något tips eller kan berätta hur ni har löst liknande problem och vilken erfarenhet ni haft av nässprayer, beroende och "avvänjning", bidra gärna med tips för jag är beredd att prova vad som helst för att få sova och slippa paniken!
/Cris
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 01:48
Glömde tillägga att jag är i vecka 32.