• uno

coola barnprylar

Har inte hittat denna braiga tråd förut och den är lite lång att läsa så det ltar ett tag och tills dess kan hända att här kommer saker som ni redan avhandlat.

Jag misströstade först när jag skulle köpa barnkläder för gud så trist och gulligt allt var men så kollade jag Åhléns och de har massor roligt för inga pengar alls. Har köpt söt hood, jeanshängslebyxor och roliga t-shirts och bodys med ödlor på. Vi vet inte om det är en kille eller tjej men vi tänker inte lägga några värderingar i om det är bra eller dåligt med rosa, gult eller klassa motiv som könsrelaterade.

Sen hittade vi Haven på Upplandsgatan 45, Sthlm, och de har också massor av roligt! De har märken som man kan köpa på nätet om än inte via dem. Har lagt in länkar i mitt krypin.

Skulle också vilja ha ett barnrum att inreda! Hittar ingenstans att flytta till bara... Vi har vilda planer på att måla en borg på ena väggen eller ett innebandymål och sätta kardborreband så man kan skjuta bollar som fastnar osv. Känns som att vi ligger några år före bebisens behov : )

• uno

Nu har jag skummat igenom allt och nu suger det rejält i shoppingtarmen. Ni verkar inte vara så förtjusta i prinsar och prinsessor vilket jag är men det får inte vara för gulligt. Har någonstans sett jättefina lakan med prinsar och prinsessor på som jag nu inte hittar...någon som vet?

Jag gillar inte att sy, trots sömnadsutb, men har en mamma, svärmor och mormor som gärna gör det så de har sytt påslakan, stickat och virkat åt oss. Jag har köpt tyger och garn och så har de tillverkat. Vaggan beställde vi av ett snickeri och ser man till att beställa utan för storstaden så sjunker priset många, många gånger. Har sett en jättefin filt på Haven som min nypensionerade mamma kommer bli jätteglad över att få sticka.

Har inte vågat handla så mkt saker för jag misstänker att många av de saker som ex uglydolls kommer komma som present från vänner och släkt när knodden väl är ute. För er som handlar så har secondhandbutiker har ofta jättefina barnleksaker som är i trä och inget slitna alls, där finns babygym, speldosor mm som inte är med disneyfigurer på.

• uno

Snart tre: Tiny har jag redan påsklakan i, köpte metervara och så har mamma sytt men tack för tipset!

Marvelina: Tack, det var vad jag letade efter. Ska satsa på det till när vi går över till spjälsäng!

• uno

Själv är jag såld på spöket Laban... Har hittat filtar och bädd till skötbordet bl a.

Åhléns har tunna tyger som funkar till barnlakan bl a det med piraterna på och så ett fint med hundar. Köpte blåvit randiga "Ralph Lauren -Lexington stuk" tyger på Ohlssons tyger.

Man får väl passa på att shoppa loss innan de blir stora nog att själva tjuta till sig kalle anka och MC happy meal!

• uno

Ja Tiny är det! Håller med om att det var dyrt tyg, köpte Beatrix Potter också och även fast det inte går åt mer än 1,5 m totalt så blir det mkt pengar. Dyrar än alla lakan jag köpt hem till vår 160 cm säng. Det är ju Mairo som gör Tiny, borde inte de finnas med på någon oultet någonstans??

• uno

Nej du har helt rätt, det är Karin Mannerstråle som gjort Tiny det med pirater, sjuksköterskor osv. Mairo är producenten, de som har gjort massor inredningstyger som kom för kanske 5 år sedan och som det är stora blomblad på? www.mairo.se/
    Företaget startades av två systrar och ligger i blekinge tror jag, deras far har ett stort företag där och detta är en avknoppning (har jag för mig om)

• uno

Napphållarna var ju jättefina och täckena med! Kan man inte ha täckena som ett sådant där som bebisen får ligga på golvet på eller extra i bilen när det är kallt? Var kan man shoppa??

• uno

Upptäckte att det gick bra att shoppa på sidan! I mama nr 4 (april) har Josefine Crawfords bebis riktigt coola kläder, bl a ett par militärbrallor som någon frågade efter. Hittar ingen hänvisning var kläderna kommer ifrån bara.

• uno

Någon som har koll på speldosor att hänga eller lägga vid sängen/vagnen? Hittar inget alls: (

• uno

Får bli en tur till Simpleworld, det fanns ju massor fina speldosor på deras hemsida. Missade det när vi var där och handlade häromdagen.

Var på Haven idag och de har 50% på lite bebiskläder. Har handlat klart för första tiden men en Buddah haklapp blev det!

Svar på tråden coola barnprylar