• Asra

coola barnprylar

Gulliga barnprylar finns det gott om. Själv vill jag ha lite stilrena,coola kläder och leksaker till min lill*. Det finns en del men man får leta lite mer efter dem. Tänkte att vi in denna tråd kan tipsa varandra om coola barnprylar vi hittat på såväl H&M och i designerbutikerna.

Har ni några tips?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-23 10:32:34:
    Här kommer en sammanställning av länkarna vi delat med oss av till varandra än så länge i den här tråden:

www.babyjams.se/1.html
    www.barnbutiken.net
    www.barndesign.se/
    barnskoshopen.jetshop.se/
    www.birkababy.se
    www.bonti.se
    www.bugaboo.com
    www.busigt.se/
    www.designtorget.se
    www.elodiedetails.se/produkter.html
    www.floralin.se
    www.frankform.se
    www.havenstockholm.se
    www.lillstina.se
    www.litenbutik.se
    www.metalbabies.com/index.php
    www.noaddedsugar.co.uk/
    www.onetex.se/onetexfr3.htm
    www.ourchildrensgorilla.com
    www.poof.se
    www.riotlab.se/index_frame.htm
    www.simpleworld.se
    www.sispoint.com/butik/
    www.spacebabies.se/
    www.spoketlaban.com/Produkter.html
    www.sprall.se
    stores.kiwi-kid.com/Search.bok
    store.lovelauragifts.com/diaperbags.html
    www.suki.se
    www.trendybaby.dk
    www.trollskor.com
    www.thilde.se
    www.uglydolls.com
    www.unibarn.se
    www.vincentshoestore.com

• Svar på tråden coola barnprylar
  • Asra

Designtorget i Göteborg har oxå, byxorna eld i baken, myror i brallan. Tröjan med märket "övningsgår". De har lite kläder i 70-tals anda av plysch med starka färger, de är ganska dyra, finns också ett litet utbud av dem på Krabat i göteborg. Hmm kommer inte ihåg mer just nu :)

• snart tre

Slutar snart jobba - bara en dag kvar. Då har jag också tid att dokumentera mina inköp och lägga ut här.

Snysop: designtorget (vars hemsida för övrigt är skräp) har förutom filurerna och thildekudden även coola skallror från Kalikå (färgstarka figurer med grafiska mönster), balla bodys och babyunderbyxor med roliga tryck. Typ myror i brallan med en massa svartmyror där bak och eld i baken med eldsflammor i rumpan och en härlig t-shirt med en övningskörningskylt där bak där det står övningsgår (höll på att köpa en sådan till min guddotter, men hon hann bli för duktig på att gå innan dess tyvärr). Sen har de roliga pekböcker (Familjen Poof), coola träleksaker på hjul i snöre, världens häftigaste gungkanin i trä i svart eller rött och en massa andra roliga och coola babyprylar. Helt klart värt ett besök!

Vill också tipsa om favoritaffärer i Stockholm, de är nog inte nya för en del av er här dock:

- Haven (www.havenstockholm.se) - har bl a Katviq, Molo och Hollys Baby
    - Birkababy (www.birkababy.se) - har många coola märken, bl a no added sugar (www.noaddedsugar.co.uk)

Har fyndat Katviq-kläder på Birkababys rea - jättefina brun- och vitrandiga. Vill också ha den vita bodyn med det knallrosa Buddha-trycket på.

Sen ska jag faktiskt ta en tripp till Philly (www.philly.se) som Snysop handlat från - deras butik ligger tydligen i Bromma. Kanske kan man fynda något kul där?

• snysop

Marvelina,

Vet du om det är någon skillnad mellan den runda Lodgern och den med fyra flikar? Kungsmässan har den runda.

• Asra

Marvelina: Det låter bra kanske vågar jag köpa en fast jag inte sett den in real life. :)

Snysop: Jag tror thilde kudden kostade ungefär samma, kommer inte riktigt ihåg vad jag betalade. Men den var iallafall inte billig ;)

• snysop

Asra, Åk och kolla på den först. Lika bra... om du inte bor för långt bort dvs. Dessutom är POP-butiken där ganska bra och inte utplockad på rea-varor. Dessutom så har de någon "ryggsäckspåse" från Lodger... vet inte vad man skall ha den till dock.

Det enda jag reagerade på när jag såg filten var att den var liten. Hur länge kan man använda den egentligen?

• snart tre

Thildekudden kostade 179 kronor när jag köpte min på Designtorget - vet inte om den finns någon annanstans till annat pris!

• Marvelina

Vad jag vet är de runda en äldre modell bara. Har tydligen utgått ur sortimentet i Holland. Det blir mer tyg "över" när man viker, så det kanske blir knöligare, men det är bara en teori.

• snysop

snart tre, illrosa buddha-figur? Från Katvig? *vill också ha* Dyr?

• snysop

Marvelina, ok, då vet jag. Tack! Synd att den är så rackarns dyr... Säljs den bara på inreda.com?

Svar på tråden coola barnprylar